شناسهٔ خبر: 66983325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت شکارچی غیرمجاز در پاوه دستگیر شدند

کرمانشاه - ایرنا - هفت نفر شکارچی غیرمجاز که برای شکار کبک به ارتفاعات شهرستان پاوه در شمال غربی کرمانشاه رفته بودند با هوشیاری ماموران انتظامی به دام افتاده و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ فرمانده انتظامی پاوه روز یکشنبه در این ارتباط توضیح داد که با تلاش ماموران پلیس این شهرستان، هفت شکارچی غیرمجاز در این شهرستان دستگیر و علاوه بر کشف چند قطعه کبک شکارشده، سلاح های شکاری غیرمجاز آنها نیز کشف و ضبط شد.

سرهنگ فضل‌الله پرنو اضافه کرد: ماموران انتظامی پاوه پس از اطلاع از فعالیت تعدادی شکارچی غیرمجاز در شهرستان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده و با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی هفت شکارچی غیرمجاز شده و در عملیات هایی جداگانه موفق شدند همه آن ها را دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف هفت قطعه کبک شکار شده، از این شکارچیان یادآور شد: علاوه بر این ۶ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز هم از این افراد کشف شد که پس از تشکیل پرونده هایی برای آنها به دستگاه قضائی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل شهرستان پاوه با وسعتی بالغ بر ۲۳ هزار هکتار یکی از مناطق بکر جنگلی غرب کشور است و به علت قرار گرفتن در حد فاصل بین منطقه سردسیر در شمال و شرق و منطقه گرمسیر در جنوب و غرب با فاصله کم، متغیر بودن ارتفاعات از سطح دریا، ویژگی های خاص از نظر تنوع جانوری و گیاهی پیدا کرده است.

شهرستان مرزی پاوه با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در دامنه کوه شاهو واقع شده است.

نظر شما