شناسهٔ خبر: 66982808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری میزبان نخستین جشنواره ملی گز بلداجی می‌شود

هادی قاسمی نافچی

فرماندار بروجن گفت: نخستین جشنواره ملی گز بلداجی نیمه دوم شهریورماه سال‌جاری در شهر بلداجی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، فتاح کرمی گفت: تقویت صنعت گردشگری در رونق حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است.

فرماندار بروجن افزود: در این راستا سنگ‌اندازی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش گردشگری باید برداشته شود که در این زمینه همکاری بخش خصوصی و دولتی باعث تسریع در روند توسعه می‌شود.

کرمی گز بلداجی را یک برند و کالای اقتصادی اعلام و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها باید خروجی مشخص داشته باشد تا بتوان به موفقیت دست یافت و مشکلات را رفع کرد.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بازوی قوی برای توسعه گردشگری به‌شمار می‌رود.

او تأکید کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضعیف‌ترین اعتبارات را دارد و مردمی‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

جیلان کمک بخش خصوصی در راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها، مجتمع‌ها و اردوگاه‌های گردشگری را ضروری دانست و افزود: ورود گردشگران به هر منطقه باعث تحول و رونق اقتصادی مناطق مختلف می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۰ بوم‌گردی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و به همین تعداد موافقت اصولی صادر شده است که تا دو سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

او با اشاره به صدور ۴۰ موافقت اصولی اردوگاه گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۷۰ درخواست گردشگری عشایری هم داریم که باید به نتیجه مطلوب دست یابیم.

سید سعید فیاضی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این کمیسیون به‌منظور تسریع در رونق گردشگری استان همراهی مطلوبی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

او تأکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی مشکلات حوزه گردشگری را بررسی، پیگیری و رفع می‌کند.

فیاضی یکی از حلقه‌های مفقوده گردشگری چهارمحال و بختیاری را کمبود راهنمایان گردشگری تخصصی دانست و افزود: آمادگی لازم برگزاری آموزش‌ها به‌صورت رایگان ویژه افزایش راهنمایان گردشگری براساس شاخص‌های تخصصی وجود دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری را در سطح ملی بی‌نظیر اعلام و تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های این استان با بالاترین ارتفاع در سطح کشور می‌تواند در رونق اردوبام‌های ملی کمک کند.

حمیدرضا شعبانی‌نژاد بخشدار بلداجی نیز گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه تولید گز در این شهر پروانه فعالیت دارد که تنها ۲۰ کارگاه فعال است.

او تأکید کرد: کمک برای فعال شدن بقیه کارگاه‌ها به تولید بیشتر، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کمک می‌کند.

فریبرز غیبی شهردار بلداجی نیز گفت: پیشنهاد نام‌گذاری میدان یا خیابان در تهران به‌نام گز بلداجی داده شده است که آمادگی رونمایی هم‌زمان با رویداد گز وجود دارد.

او تأکید کرد: گردشگری صنعتی گز و بازدید از کارگاه‌ها و همچنین دعوت از صادرکنندگان برتر گز، پسته و گلاب کشور برای جشنواره ملی گز بلداجی در دستور کار قرار دارد.

غیبی افزود: پایگاه ثابت برای رویداد گز پیش‌بینی شود و درج جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد گز روی بسته‌های گردشگری در دستور کار باشد.

شهردار بلداجی تصریح کرد: ۱۵ شهریورماه به‌عنوان روز برگزاری جشنواره و رویداد ملی گز بلداجی پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما