شناسهٔ خبر: 66982188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فروزنده: هیچ اقدامی تا سال ۱۴۰۰ برای پرداخت بدهی شهرداری صورت نگرفت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بدهی‌های بانکی مساله و معضل مهمی است که از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و هیچ اقدامی تا سال ۱۴۰۰ صورت نگرفته بود، گفت: سالانه نرخ مرکب در نظر گرفته می‌شد و بدون اغراق هر وامی دریافت شده ۱۰ برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، لطف‌اله فروزنده روز یکشنبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری با بیان اینکه بدهی‌های بانکی مساله و معضل مهمی است که از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و هیچ اقدامی تا سال ۱۴۰۰ صورت نگرفته بود، گفت: سالانه نرخ مرکب در نظر گرفته می‌شد و بدون اغراق هر وامی دریافت شده ۱۰ برابر افزایش یافته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میزان بدهی به بانک‌ها ۱۷۰ همت است، ادامه داد: ما وارد مذاکره در این زمینه شدیم. میزان بدهی به بانک تجارت، سپه و ملی ۶۰ همت است. اگر این بازپرداخت ارزی سریعتر انجام شود به نفع ما خواهد بود. نرخ دلار با مجوز ستاد کرونا به ۳۸ هزار تومان کاهش یافت و جریمه سه درصدی نیز حذف شد و بانکها قبول کردند غیرنقد دریافت کنند و از این مسیر ۶۰ همت به ۱۵ همت رسید.

فروزنده با بیان اینکه ما می‌خواهیم بدهی را در قالب کنسرسیوم به بانک تجارت پرداخت کنیم، گفت: بانک شهر ۶۰ مدعی داشت که بخشی از آن پرداخت شد و به ۴۵ نفر رسید. مدعیان بانک تجارت را نیز پیگیری می کنیم تا به ۱۰ مورد برسد.

وی افزود: اینکه زاکانی شهردار تهران اعلام کرده بدهی ۱۷۰ همت است و کاهش یافته به این دلیل است که ۶۰ همت به ۱۵ همت رسید و یا در دیگر بخش‌ها شاهد کاهش تعداد مدعیان بودیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۵ درصد ملک بارگذاری می‌شود و مابقی آن در اختیار سرانه‌های شهری باقی می ماند، گفت: ما اگر امروز بدهی را نپردازیم علاوه بر ۶ درصد سود و سه درصد جریمه مجبوریم سود مرکب بپردازیم. بانک‌ها قبول کردند تسهیلات جدید بپردازند. سال قبل دو هزار دستگاه اتوبوس خریدیم و این موضوع با برات کارت و تسهیلات بانکی صورت بگیرد. به عقاب و اسنا ۵۰ درصد تسهیلات پرداخت کردیم و سبلان نیز در حال انجام است.

فروزنده تأکید کرد: هرچه بدهی بانک‌ها تسویه شود تسهیلات می‌گیریم و در بخش حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. یک فضای مشخص باید قیمت گذاری انجام دهد و دستگاههای نظارتی نیز می‌توانند نظارت کنند. رأی کمیسیون ماده پنج کاملاً مشخص است و ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری در منطقه دو قرار بر این شده که هواپیمایی با ما همکاری کند، گفت: طرح‌های مشارکتی را در ابتدا طرف مطالعه می کند و پس از نهایی شدن، مجوز عقد قرارداد در شورا بررسی خواهد شد. انتخابات مسیر خود را می‌رود و ما باید در راستای منافع شهر اقدام کنیم.

فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت دهم همچنین حین ترک جلسه امروز درپاسخ به سوالی درباره داوطلبی محمود احمدی نژاد، با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع، بی‌اعتنا به سوالات خبرنگاران، شورا را ترک کرد.

معاون اقتصادی شهردار تهران به هیج سوالی راجع به کاندیداتوری احمدی نژاد پاسخ نداد

معاون مالی اقتصادی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز _ یکشنبه ۲۴۱ جلسه شورای شهر به هیج سوال خبرنگاران پاسخ نداد.
به گزارش خبرنگار ایرنا لطف الله فروزنده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان راجع به کاندیداتوری احمدی نژاد چیست؟ حین ترک جلسه نیز گفت : بنده هیچ اطلاعی ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که مگر معاون احمدی نژاد در دولت قبلی نبودید گفت ربطی ندارد که معاون بوده ام.
وی بی اعتنا به سوالات خبرنگاران شورا را ترک کرد.
به گزارش ایرنا صبح امروز امروز محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

نظر شما