شناسهٔ خبر: 66980408 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی دانشجوی کارشناسی ارشد می­‌پذیرد

تهران- ایرنا- پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۴) در دو رشته دانشجو می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، بر اساس اعلام مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، پس از انجام اقدامات اداری لازم و پیگیری‌های مکرر در چند ماه گذشته، پذیرش دانشجو مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ قطعی شد.


عنوان کدهای اختصاصی در دفترچه شماره ۲ انتخاب رشته‌های کارشناسی ارشد شامل رشته ژئو فیزیک- زلزله‌شناسی (۴ سهمیه اختصاصی)، رشته مهندسی عمران-زلزله (۱۱ سهمیه اختصاصی) و رشته مهندسی عمران- زلزله (۴ سهمیه مشترک) با( دانشگاه علم و صنعت) است.


همچنین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۱۳۹۹ به علت اختصاص نیافتن سهمیه لازم متوقف شده بود.

به گزارش ایرنا، با توجه به آسیب پذیری و واقعیت لرزه خیز بودن کشور، بر اساس پیشنهاد سازمان یونسکو و تصویب دولت، مؤسسه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در آذر ۱۳۶۸ تأسیس شد. این مؤسسه در پاییز ۱۳۷۸ بر اساس مصوبه چهارصد و هشتمین جلسه شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه ارتقا یافت و در مردادماه ۱۳۸۰ اساسنامه جدید پژوهشگاه تصویب شد. تشکیلات جدید پژوهشگاه نیز در ۲۲ شهریورماه ۱۳۸۶ به تصویب هیات امنای پژوهشگاه رسید و از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرا ابلاغ شد.

پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی از سه معاونت فناوری، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، اداری، مالی و توسعه منابع و چهار پژوهشکده زلزله شناسی، مهندسی سازه، مهندسی ژئوتکنیک و مدیریت خطرپذیری و بحران تشکیل شده است. همچنین مرکز ملی شبکه لرزه نگاری باندپهن کشور با ایستگاه لرزه نگاری مستقر در نقاط مختلف کشور نیز از جمله بخش های دیگر و تازه تاسیس این پژوهشگاه است.

نظر شما