شناسهٔ خبر: 66980279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

نخستین نشست "شورای ملی تامین مالی" در وزارت اقتصاد برگزار شد

نخستین نشست شورای ملی تامین مالی با حضور اعضا و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، در نخستین نشست شورای ملی تامین مالی که عصر روز شنبه (12 خردادماه) برگزار شد، "سید احسان خاندوزی" وزیر امور اقتصادی و دارایی، "محمدرضا فرزین" رییس کل بانک مرکزی، " عباس علی‌آبادی "وزیر صنعت، معدن و تجارت، "مهدی غضنفری" رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و سایر اعضا حضور داشتند.

در این نشست، دستورالعمل نحوه برگزاری و اداره جلسات شورا، پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.

دستور کار دیگر این نشست، "مروری بر تکالیف شورای ملی تامین مالی در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت" بود که مطرح شد.

"معرفی ظرفیت ها و نوآوری های قانون تامین مالی تولید و زیرساخت" نیز دستور کار دیگر این نشست بود.

به گزارش شادا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده است که از مواد آن، تشکیل "شورای ملی تامین مالی" است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از اعضای اصلی این شورا هستند و همچنین یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر در این جلسات حضور خواهند داشت.

نظر شما