شناسهٔ خبر: 66980200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستیار وزیر تعاون در امر مردمی‌سازی دولت:

مشکلات اقتصادی کشور با مشارکت مردم قابل حل است

ساری - ایرنا - دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امر مردمی‌سازی دولت با اعلام اینکه سیاست‌های این وزارتخانه، مشارکت مردم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در عرصه اقتصاد است، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با مشارکت مردم قابل حل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد فروزان روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی تعاون استان که در محل اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد، مشارکت مردم و استفاده از تمام ظرفیت ها در عرصه اقتصادی را از رویکردها و سیاست‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه امور اقتصادی کشور همانند دیگر عرصه ها باید به مردم واگذار شود، اظهار کرد: هر کجا مردم وارد میدان شدند، شاهد موفقیت بوده ایم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت مردم در امور مختلف جامعه نهادینه شده است و فناوری انقلاب اسلامی نیز فناوری مردم‌پایه بوده و مشکلات را در تمام مسائل با حضور مردم حل می‌کند، خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی به معنای مشارکت معنادار و موثر مردم در فرآیندها و در راستای افزایش کارآمدی دولت است و مردمی‌سازی حکمرانی و حکمرانی مردمی نیز یکی از ضرورت‌های کشور برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود.

دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: با حفظ رویکرد اصیل انقلاب اسلامی و در سایه تعامل و ارتباط با مردم، شاهد موفقیت‌های بزرگی در سطح کشور خواهیم بود و این مهم بارها در تاریخ پرافتخار نظام به اثبات رسیده است.

مشکلات اقتصادی کشور با مشارکت مردم قابل حل است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به جامعه هدف، گفت: بسیاری از مشکلات با رویکرد خدمت‌رسانی دولت سیزدهم حل شده است.

علی باقری تصریح کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور شهید و اعضای هیات دولت به مازندران، رویداد اشتغال در استان راه‌اندازی شد و با راه اندازی میز خدمت به ۲ هزار مراجعه کننده نیز خدمت رسانی شد که بیشتر آنها متقاضیان جدید بودند.

وی با بیان اینکه تمرکز همه دستگاه‌ها باید پیگیری و رفع مشکلات مردم باشد، افزود: در راستای تحقق شعار سال رهبری و با اتخاذ راهکار درست و اصولی باید از ظرفیت بخش خصوصی، دولتی و واحدهای تولیدی استان به شکل مطلوب استفاده شود.

در ادامه این نشست، مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارشی از برنامه‌های دستگاه متبوع خود درباره افزایش همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی و همچنین پیشنهاداتی در راستای رسیدن به اهداف مشترک و مرتبط با وظایف این شورا را ارائه کردند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

نظر شما