شناسهٔ خبر: 66978843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دانشگاه آزاد یاسوج:

افکار امام خمینی(ره) در جهت ایجاد یک تمدن نوین اسلامی در جهان بود

عیسی فتحی

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: حرکت، قیام و انقلاب امام تنها برای رهایی مردم ایران از حکومت طاغوت و رژیم شاهنشاهی نبود، بلکه افکار ایشان در جهت ایجاد یک جامعه و تمدن نوین اسلامی در کل جهان بوده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا روزبهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: امام راحل ابعاد شخصیتی فراوانی داشتند که باید توسط دانشجویان و اقشار مختلف جامعه مورد مطالعه قرار گیرند. ابعاد عرفانی، فقهی، درجه اجتهاد  دیگر موارد متعددی هستند که همگی در یک شخصیت جمع شدند.

وی اظهارکرد: به دانشجویان توصیه می کینم که درمورد سیره و زندگی نامه امام(ره)، آثار و کتاب ها و همین طور وصیت نامه ایشان مطالعه داشته باشند و با این منابع آگاهی آشنایی پیدا کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج تصریح کرد: امام خمینی(ره) هم یک عارف دینی و هم یک رهبر سیاسی بودند و نسبت به دیگر علمای بزرگ تمایز داشتند به همین دلیل سخنانشان حجت بوده و فرامین و صحبت هایشان بر روی جامعه جهانی اثر داشت به همین دلیل هم بود که شاگردان و مریدان زیادی از کشورهای متعددی همچون مصر، آفریقا، سوریه و لبنان تربیت کردند.

روزبهی بیان کرد: به صورت کلی حرکت، قیام و انقلاب امام تنها برای رهایی مردم ایران از حکومت طاغوت و رژیم شاهنشاهی نبود، بلکه افکار ایشان در جهت ایجاد یک جامعه و تمدن نوین اسلامی در کل جهان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما