شناسهٔ خبر: 66978722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر کشور:

زنجیره فولاد کردستان با ۶۵ همت سرمایه‌گذاری در حال انجام است

وحیدی پروژه فولادسازی کردستان را یکی از طرح‌های صنعتی و پیشران شاخص این استان معرفی کرد و گفت: این پروژه با ۶۵ همت سرمایه‌گذاری در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از کردستان، «احمد وحیدی»  وزیر کشور (شنبه ۱۲ خرداد) در سفر به کردستان همراه با استاندار و جمعی از مسئولان با حضور در مجتمع فولاد بیجار با اشاره به کار ارزشمند صورت گرفته در این مجتمع اظهار کرد: کار خوبی در سطح استان انجام شده و زنجیره‌ای از فولاد در سقز، دیواندره، بیجار و قروه شکل گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این زنجیره فولاد ۶۵ همت سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: با اکتشاف معادن سنگ آهنی که در این مجموعه انجام می‌شود صنعت خوبی در استان شکل می‌گیرد.

وحیدی با بیان اینکه پیش بینی‌ها به شکل مناسبی انجام شده و امید که طبق زمانبندی دنبال شود، اضافه کرد: منابع لازم برای آن پیش بینی شده که بخشی از آن توسط  ایمیدرو و بخشی نیز از طریق بخش خصوصی سرمایه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: باید به کسانی که مشغول این کار هستند خداقوت گفت که این اقدام ارزشمند را در استان آغاز کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: پیش بینی این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ این بخش به اتمام برسد و امید که با شتابی که به پروژه می‌دهند در زمان خودش به اتمام برسد.

وحیدی اظهار کرد: این پروژه برای کردستان آورده خوبی در برخواهدداشت.

با توجه به بازدید میدانی و حضور دولتمردان در واحدهای صنعتی کردستان و اظهارنظر صریح وزیر کشور می‌توان بیش از قبل منتظر توسعه فولادی استان کردستان بود.

تجربه نشان داده است که ذات پیگیری‌ها امیدواری به تسریع در توسعه استان کردستان را افزایش می‌دهد و به سرعت در احداث واحدهای صنعتی منتهی شود که حضور وزیر نکته بسیار مهمی در پیگیری این پروژه است.

نظر شما