شناسهٔ خبر: 66978477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت بیش از ۳۶۳ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزی گناباد

سیل و تگرگ بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی گناباد خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -
خسارت بیش از ۳۶۳ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به کشاورزی گناباد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: در دو ماه اول سال شاهد بروز خسارات سنگین ناشی از بروز حوادث غیرمترقبه طبیعی در این شهرستان بودیم که در بازدید کارشناسان، بالغ بر ۳۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از بروز سیل و تگرگ در بخش‌های مختلف کشاورزی و زیرساخت‌های آن، برآورد شده است.
 
اسماعیل قربانی، این خسارات را ناشی از سرما و یخبندان، باران شدید، سیل، رگبار، تگرگ و رعد برق دانست و افزود: بیشترین میزان خسارت مربوط به ماه اردیبهشت در بیش از چهار هزار و ۴۲۵ هکتار از زمین‌های زراعی و باغات این شهرستان بوده است.
 
وی ادامه داد: براساس بررسی‌ها و بازدید‌ها از بخش زراعی، به هزار و ۱۴۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی شامل گندم و جو به میزان ۲۷ میلیارد و صد میلیون تومان، خسارت وارد شده است.
 
قربانی ادامه داد: بارش تگرگ و باران شدید همچنین به دو هزار و ۵۲۶ هکتار از باغات پسته نیز خسارت وارد کرده که این میزان خسارت، ۳۰۲ میلیارد و ۴۷ میلیارد تومان برآورد شده و پنج هکتار باغ هم به طور کامل از بین رفته است که میزان خسارت آن ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.
 
خسارت در بخش تاسیسات زیر بنایی آب و خاک
 
وی افزود: این بارندگی‌ها همچنین در بخش تاسیسات زیر بنایی آب و خاک نیز به ۱۱ قنات و یک چاه دامداری به میزان پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه به بیش از ۴۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو آماده برداشت شهرستان تا ۳۵ درصد خسارت وارد شده است، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت، بیش از ۵۰۰ تن از محصول تولیدی کشاورزان از دست رفته است.
 
قربانی در پایان یادآور شد: در اواخر اسفند پارسال نیز ۹۸۸ هکتار باغات بادام و زردالو مناطق کوهپایه‌ای شهرستان تحت تاثیر سرما و یخبندان قرار گرفت و بیش از ۵۰ درصد به باغات خسارت وارد آمد که مبلغ برآورد خسارت آن بیش از ۳۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان است.
 
به گفته او، همزمان به ۲۴۰ هکتار مزارع گندم و جو هم خسارت شش میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومانی وارد شده است.

نظر شما