شناسهٔ خبر: 66978339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید فارس:

شهید جمهور به روابط ایران با جهان رونق بخشید

لارستان- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: شهید آیت الله رئیسی، ایران را تبدیل به عضو اصلی در سازمان همکاری شانگهای با عضویت کشورهایی با حدود ۳.۵ میلیارد نفر جمعیت دنیا کرد و کشورمان را به عضویت رسمی بریکس با کشورهای دارای ۲۶ درصد تولید ناخالص جهان درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار ابراهیم بیانی شنبه در جلسه شورای اداری لارستان که در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد افزود: این درحالی است که در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، شهید رئیسی متهم شد که زبان دنیا را بلد نیست،

مدیرکل بنیاد شهید فارس به ویژگی های رئیس جمهور شهید اشاره کرد و اظهار داشت: ولایت پذیری و پشتیبانی اجرایی از دستورات رهبر معظم انقلاب در موارد متعدد از جمله عملیات وعده صادق، پرکاری و نپرداختن به حواشی از جمله ویژگی های آیت الله رئیسی بود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در مراسم تشییع شهید رئیسی، همانند استادش شهید بهشتی برای طلب حلالیت و اظهار شرمندگی از سید الشهدای خدمت آمده بودند.

بیانی افزود: کمتر از یک ماه دیگر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را در پیش داریم و باید توجه داشته باشیم که اگر فردی صرفا با نگاه سیاسی خصوصا در جناح های با نگاه غرب گرایانه که در تراز جمهوری اسلامی و تقویت کننده ولایت نباشد، انتخاب شود حتما تبعات برای کشور دارد.

وی گفت: همانطور که رای ندادن عقوبت دارد، رای به فرد غیر اصلح نیز دارای عقوبت است و باید با دقت و تحقیق در انتخابات شرکت کنیم.

لزوم پاسداشت شهدای قیام صحرای باغ لارستان

مدیرکل بنیاد شهید فارس گفت: در خاطرات مرحوم آیت الله آیت اللهی، امام جمعه اسبق لارستان آمده است که در سال ۱۳۴۲ پسرعموی ایشان استفتائی از حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر کسب تکلیف بعد از قیام ۱۵ خرداد کردند، و پاسخ امام این بوده که بایستی از این قیام «ولو بلغ ما بلغ» حمایت شود.

بیانی ادامه داد: آیت الله آیت اللهی برای این کار ابتدا به سراغ تجار لارستان رفته ولی به خاطر غارت اموال و آسیب به زندگی آنان توسط قوام شیرازی در زمان قیام های جدشان سید عبدالحسین لاری، انگیزه لازم را نداشتند و به همین خاطر به سراغ عشایر ساکن لارستان رفتند و با پذیرش سریع آنها در منقه صحرای باغ یک پاسگاه را گرفتند.

وی اضافه کرد: با این اقدام نیروهای کمکی برای مقابله با آنها اعزام شد و در نهایت بیش از ۱۱۰ نفر از این افراد غیور کشته شدند که همسر یکی از خان های عشایر به نام «باختر بیگلری» از جمله آنهاست که اولین زن شهید در راه حمایت از قیام امام خمینی(ره) و در مسیر تحقق انقلاب اسلامی محسوب می شود و همه ما باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

بیانی ادامه داد: در حق شهدای سال ۴۲ منطقه صحرای باغ لارستان کوتاهی کردیم و با تشکیل پرونده ویژه برای این موضوع، باید این شهدای راه حمایت از قیام امام خمینی(ره) را در مسیر تحقق انقلاب اسلامی که اولین زن شهید نیز جزو آنها بوده، به کشور معرفی کنیم.

شهید جمهور به روابط ایران با جهان رونق بخشید

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما