شناسهٔ خبر: 66978333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز ۱۴ خرداد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال، متروی تهران از شامگاه ۱۳ خرداد تا پایان مراسم در روز دوشنبه ۱۴ خرداد، خدمات‌رسانی ویژه‌ای را ارائه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدنژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه همواره سعی کرده تا با به‌کارگیری تمام توان خود، خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کند و در مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی به عنوان یک وسیله ایمن و سریع، تسهیل‌کننده تردد مردم باشد.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی مترو تهران همه روزه در ساعت ۲۲ پایان می‌یابد، اما در شامگاه یکشنبه ۱۳ خرداد به‌منظور تسهیل در جابه‌جایی زائران و مسافران محترم، سرویس‌دهی شبانه «حرم تا حرم» ادامه خواهد داشت، افزود: سرویس‌دهی شبانه از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح روز ۱۴ خرداد اجرا می‌شود.

محمدنژاد در ادامه از افزایش اعزام قطار در این روز به‌ویژه در خط یک که در مجاورت حرم مطهر قرار دارد، خبر داد و اضافه کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان و زائران، فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز دوشنبه ۱۴ خرداد تا ساعت ۱۴ به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص رایگان بودن خدمات مترو هم‌زمان با برگزاری مراسم ارتحال امام راحل گفت: سرویس‌دهی در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۵ صبح تا پایان مراسم در تمامی خطوط و بعد از آن تا پایان بهره‌برداری در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره)، رایگان است.

وی با اشاره به اینکه مترو پرند در این روز به‌منظور ارائه خدمات حداکثری به زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، سرویس‌دهی ندارد، افزود: در پایان مراسم، شرکت بهره‌برداری مترو تهران آمادگی دارد تا در صورت نیاز نسبت به اعزام قطارهای فوق‌العاده اقدام کند تا تمام مسافران به‌راحتی از حرم مطهر به سمت مقاصد خود جابه‌جا شوند.

به گزارش ایرنا، امروز و فردا یکشنبه و دوشنبه به مناسبت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ مراسم هایی در حرم امام خمینی به شرح زیر برگزار می‌شود.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای برنامه‌های این ستاد را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و کمیته‌های مختلف آن ضمن آمادگی برای برگزاری با شکوه این گردهمایی عظیم سالانه در حرم مطهر آن حضرت از عموم مردم شریف و قدرشناس و اقشار مختلف ملت برای حضور و مشارکت در این همایش سالانه بزرگ و معنوی دعوت نموده و مقدم یکایک زائران عزیر امام راحل را در مراسم ١٤ خرداد در حرم مطهر آن حضرت که به شرح زیر برگزار خواهد شد گرامی می‌دارد:

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشأن، بعد از نماز مغرب و عشا، در حرم مطهر امام خمینی، سخنرانی سرپرست ریاست محترم جمهوری دکتر محمد مخبر.

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، شروع مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله) گوش جان می‌سپارند.

نظر شما