شناسهٔ خبر: 66977455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳؛ از ثبت نام پزشکیان، وحید حقانیان و زاکانی تا اظهارات ظریف درباره مخالفت جلیلی با مذاکرات عمان در دوره احمدی نژاد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات ظریف درباره مخالفت جلیلی با مذاکرات عمان در دوره احمدی نژاد
محمدجواد ظریف گفت: در دولت آقای احمدی‌نژاد هم با پایمردی دکتر صالحی و با اجازۀ رهبری مذاکرات با عمان شروع شد و ما متوجه ضرر این قطعنامه‌ها شده بودیم؛ اگرچه آقای جلیلی همان موقع مخالف مذاکرات عمان بود. 

پرسپولیس برای نهمین بار قهرمان لیگ برتر شد
دیدارهای هفته سی‌ام (پایانی) لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل مس رفسنجان، قهرمان شد. استقلال هم به امید لغزش پرسپولیس پیکان را برد اما در همان جایگاه دوم باقی ماند. در عوض پیکان با توجه به برتری استقلال خوزستان و  فولاد مقابل حریفانشان به همراه صنعت نفت به لیگ یک سقوط کرد.

آمریکایی‌ها پیغام مکتوب دادند که زدن اسرائیل حق شماست
سردار رستمعلی رفیعی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: در عملیات وعده صادق کسی اعتراضی نکرد؛ آمریکایی‌ها پیغام مکتوب دادند که زدن اسرائیل حق شماست تلافی کنید؛ اما سطح انتقام خود را پایین بیاورید؛ همان آمریکای دارای حق وتو و دارای ائتلاف جهانی تسلیم منطق شهید امیر عبداللهیان شد؛ اسرائیلی‌ها و انگلیسی ها پیام دادند که حاضریم معامله کنیم.

محسن هاشمی نامزد حزب کارگزاران شد
سید محمود علیزاده طباطبایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران ، اظهار کرد: در این جلسه محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شد، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد. 

فتاح کاندیداتوری در انتخابات را رد کرد
پرویز فتاح اعلام کرد: با تشکر از ابراز لطف اقشار مختلف جامعه و دلسوزان نظام اسلامی برای دعوت از اینجانب جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری، حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم. 

هنگام نام‌نویسی وحید حقانیان برق قطع شد
قطع برق ستاد انتخابات برای دقایقی در هنگام نام نویسی وحید حقانیان خبرساز شد.

مهر: احمدی‌نژاد امروز ثبت‌نام می‌کند
خبرگزاری مهر نوشت: بر اساس برخی شنیده‌ها از منابع غیر رسمی و احتمالات، احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق یکشنبه برای ثبت نام به وزارت کشور می‌آید. 

ثبت نام پزشکیان، حقانیان، زاکانی و 5 نماینده سابق

سردار وحید حقانیان،‌ مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی چهره های مطرح روز سوم ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری هستند. علاوه بر این، 5 نماینده سابق مجلس یعنی سید احمد رسولی‌نژاد، حبیت الله دهمرده، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی زهره الهیان، "فدا حسین مالکی" نیز ثبت نام کردند. زهره الهیان اولین زنی است که در این دوره، برای نامزدی انتخابات، ثبت نام می کند.

ادعای دعوت ۱۶۱ نماینده از قالیباف برای حضور در انتخابات
موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که شرایط کشور به گونه ای است که لازم است آقای قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند خاطرنشان کرد: معتقدیم شرایط کشور، منطقه و جهان حساس و خاص است و اکنون به حضور فردی چون قالیباف نیاز داریم. او گفت: تا کنون ۱۶۱نماینده مجلس طی نامه‌ای از آقای قالیباف برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند.

 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما