شناسهٔ خبر: 66977000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه‌ای به کاندیداها براساس مشی رئیس‌جمهور شهید

دوری از حاشیه‌ها و زیستن با حاشیه‌نشینان!

امین صبحی

جمال رستم‌زاده نویسنده، در یادداشتی به بیان توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات بر اساس مشی و روش رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن یادداشت جمال رستم‌زاده به شرح زیر است:

«جلوی دوربین به خصوص در محافلی که  همگانی است یا محضر بزرگی رسیده‌اند یا در مجلس و مجمع و شورای فلان و بهمان به هم لبخند می زنند دست هم را به مهربانی و رفاقت فشار می‌دهند اما هنوز هیچی نشده و رقابت‌های انتخاباتی رسما شروع نشده در این شبکه‌های اجتماعی متنوع و عجیب و غریب به پر و پای هم می‌پیچند. تیکه و کنایه و لیچار بار هم می‌کنند. حالا ته تهش چند تا کوت و ریت و لایک بیشتر نیست و آن دسته از مردمی هم که همیشه قرارشان با انقلاب برقرار است و این بارهم می‌آیند تا هشتم تیرماه پای صندوق رای جانشین هشتمین رئیس جمهور را تعیین کنند اساسا خیلی اهل این شبکه‌ها و شبکه‌بازی‌ها نیستند. ولی نمی‌دانم چه جاذبه‌ای دارد این شاخ و شانه کشیدن‌ها پای توییت‌ها و زیر پستها. تنور انتخابات را به حسب ظاهر در فضای مجازی داغ می‌کند اما خدا رحم کند اگر این صفحات دست خود آقایان باشد که واویلا. این بی اخلاقی‌ها و مچ‌اندازی‌ها زیبنده رئیس جمهور کشوری مثل ایران نیست این مدل کنش و واکنش‌ها را فقط در مناظرات انتخاباتی آمریکایی انتظار داریم و دیده‌ایم و وقتی شاهد این رفتارها در میان رقابتهای انتخاباتی داخل کشور هستیم امید داریم این نادانی‌ها کار عده‌ای طرفدار داغ دو آتیشه باشد و حضرات نامزدها از الان به مسائل مهمتری که یک رئیس جمهور باید به آن فکر کند بیندیشند.
کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را می‌گویم که این چند روزه از شروع ثبت نام‌ها یکی با تاکسی اینترنتی ارتفاع گرفته و طرفداران آن یکی هم این ارتفاع را پست خواندند. یکی از سابقه فساد ستیزی آن یکی سوال کرده و آن هم با هوش مصنوعی سوابقش را رو کرده، وسط این کشمکش هم یک عده با کامنت گذاری از خجالتشان درآمده‌اند.

بگذارید آب کفنش خشک شود دستمال اشکتان در مرثیه‌اش هنوز نم دارد. رئیس جمهور شهید را می‌گویم که فردای شهادتش همه برای ادامه مسیر و طی کردن خط مشی‌اش هم‌قسم شدید. آقایان مشی رئیس‌جمهور شهید دور شدن از حاشیه‌ها و نزدیک شدن به حاشیه‌نشینان بود. با آنها زیست با دغدغه هایشان هم‌نوا بود و آخر هم در مسیر پیگیری دغدغه‌های آنها بود که با یارانش به شهادت رسید. فراموش نکنیم که اظهارات عجیب و غریب معاونان و مشاوران و روسای جمهور ادوار گذشته هر کدام چند ماه ذهن و فکر مردم را بکار می‌گرفت نقل مجالس و محافل می‌شد برای کشور و مردم هزینه می‌تراشید و دست آخر چشم باز می‌کردیم می‌دیدیم یک جایی سرمان را کلاه گذاشته‌اند و نخواستند متوجه شویم. حالا آن همه هزینه که بر دوش کشور و مردم سوار شده بود اصلا هیچ! گاهی آنقدرها این منازعات و تیکه‌پرانی‌ها بالا می‌گرفت فکر می‌کردیم وسط میدان جنگیم از خودمان و گرفتاری‌ها اقتصادی‌مان فراموشمان می‌شد.
واقعا بر گردیم و بنگریم سعه صدر رئیس دولت سیزدهم و توجه وی به کار و تلاش به جای پرداختن به حواشی، عدم اظهار نظرهای بیهوده و کوشش برای پیگیری امور مردم، وقت گذراندن در کنار جمهور به جای نشستن در دفتر رئیس‌جمهور و همین سفرهای استانی متعدد به استانها و شهرها و روستاها طی این سه سال چقدر توانست فضای ذهنی و فکری جامعه را آرام و معطوف به حل مسائل اصلی بکند. چقدر حس کردیم اگر مشکلات هم باقی است لااقل یکی هست از مسئولان که بیاید کنارمان و این مشکلات را ببیند. کنار مردمی که سالها رئیس‌جمهورشان را فقط از قاب تلویزیون دیدند.

این مشی نورانی که به تعبیر شهید عزیز جاج قاسم سلیمانی جز شهیدانه زیستن نام دیگری نمی‌توان بر آن نهاد را اگر کاندیداهای انتخابات اخیر هم در پیش بگیرند چه اکنون که هنوز نتایج تایید صلاحیت‌ها نیامده و چه پس از آن در مناظرات مختلف و میتینگ‌های گوناگون سیاسی و ... حتی اگر نامشان از صندوق رای به عنوان پیروز بیرون نیاید بی‌تردید پیروز واقعی هستند اگرچه مردم به نیکی آموخته‌اند که نیاز امروز جامعه برای قرار گرفتن فردی در مصدر حکومت حضور چهره‌ای متدین و انقلابی، پایند به آرمان‌ها و اصول اساسی انقلاب، تابع امام جامعه و مدیری توانمند در بسیج همه امکانات و همراه کردن سلایق گوناگون است که مردم و خدمت به مردم را اولویت برنامه خویش بداند. خلاصه اینکه آقایان محترم کاندیداها این مردم مسائل، مشکلات و دغدغه‌هایشان فراتر از آن است که از دست هشتک‌های نامفهوم و کنایه آمیز شما کاری بر بیاید. پس صادقانه با مردم حرف بزنید و دعواهایتان را وسط زندگی مردم نیاورید. باشد شما هم مدال خستگی ناپذیری را از آقا بگیرید و عاقبت بخیر شوید.»

انتهای پیام

نظر شما