شناسهٔ خبر: 67497536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارزیابی از مناظره آخر پزشکیان- جلیلی

یوسفی: در بسیاری از موضوعات از پزشکیان برنامه ندیدیم

علی قورچیان

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای پزشکیان با ادبیاتی دور از شأن یک مدیر در مناظره ظاهر شد اما آقای جلیلی برنامه‌ای همراه با کارنامه به مردم ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مناظره شب گذشته دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: مناظره دیشب ما را یاد مناظره سال ۸۸ انداخت که واقعا خوب نبود. هر کسی که با بداخلاقی و ادبیات محاوره‌ای در صحنه مناظره حاضر شود مناسب نیست. متاسفانه دیشب آقای پزشکیان اینگونه بود. اگر کاندیدایی با ادبیاتی دور از شأن یک مدیر صحبت کند، فردا چگونه قرار است رئیس جمهور شود؟ رئیس جمهور یعنی بالاترین شخصیت اجرایی کشور.  بهتر است برخی ها شرح وظایف جایگاه هایی که قرار است در آن قرار بگیرند را مطالعه کنند. رئیس جمهور یعنی رئیس هیئت دولت و بالاترین شخص اجرایی کشور. رئیس جمهور که صرفا نماینده یک حزب یا نماینده ادبیات محاوره ای کوچه خیابانی نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور باید یک نگاه جامع داشته باشد. فردا رئیس جمهور می خواهد با تفکرات و احزاب مختلف و نگاه های سیاسی مختلف و با سلایق اقتصادی و سیاسی مختلف کار کند. رئیس جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی است. ادبیاتی را از آقای پزشکیان دیشب شنیدیم که دور از جایگاه ریاست جمهوری بود؛ یعنی اینطوری قرار است آقای پزشکیان به شورای عالی امنیت ملی برود؟ کاندیدای اصلح باید برنامه همراه با کارنامه ارائه کند؛ نه اینکه صرفا یک متن را در هر جایی تکراری کنیم. اینکه مدام بگوییم مردم مشکل دارند که نمی‌تواند مشکلات آنان را حل کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه طرف مقابل را منافق خواند خطاست. اینکه طرف مقابل را نیز طالبان خواند خطاست.  مردم امروز می گویند برای حل مشکلات اقتصادی و برای حل بیکاری جوانان و حل مشکلات مناطق محروم کاندیداها چه برنامه ای دارند؟ اینکه برخی از دوستان می خواهند در مناظره صرفا سیاسی  برخورد کنند و هیچ برنامه ای ارائه نمی دهند، قابل قبول نیست. آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس بودند که قائله بنزین در سال ۹۸ به وجود آمد.

وی در ادامه تاکید کرد: در دولت آقای روحانی دیدیم که بی برنامگی رئیس جمهور سبب آسیب به مردم شد. اما به جای عذرخواهی از مردم به زخم مردم نمک پاشیدند. چون برنامه نداشت و همین ادبیات آقای پزشکیان را داشت. وقتی ما می خواهیم وارد یک عرصه ای بشویم قطعا برنامه ریزی ما و کارنامه ما مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت. آقای پزشکیان گفتند ما می رویم با کارشناسان صحبت می کنیم. اگر کارشناسان نظرات متفاوت دادند چه کار خواهید کرد؟

وی افزود: بعد هم وقتی به آقای پزشکیان می گویند شما دولت سوم آقای روحانی هستید می گوید نه. وقتی همه ارکان ستاد شما و همه طرفداران شما از یک تفکر خاص است منتسب به آن جریان هستید. از سوی دیگر فقط ارتباط را با سه کشور اروپایی و آمریکا می‌بینند. دنیا مگر فقط همین‌ها هستند؟ تفاوت در این است که آقای جلیلی همه مشکلات مردم را به برجام گره نمی‌زند. اگر هم بنا است برجامی  دنبال شود این ما هستیم که طلبکار هستیم. آنها باید تعهدات خود را انجام دهند.

وی در ادامه بیان کرد:  اینکه ما فقط با دوقطبی سازی و ادبیات دور از شأن یک رئیس جمهور در مناظره حاضر شویم مورد قبول مردم نیست. همین ادبیات در سال ۸۸ ازسوی یکی از نامزدها دیده شد که کار اشتباهی بود. امروز نیز این ادبیات را قبول نداریم. مردم متوجه واقعیت ها می شوند. آقای پزشکیان به جای ارائه برنامه نسبت به دو قطبی سازی اقدام کرد. موضوعاتی مانند فیلترینگ و حجاب را پیش می کشند. هیچ کسی حق ندارد با دختر و بانوی ایرانی بد برخورد کند. ولی الان مشکل فقط همین موضوع است؟ اگر هم باشد که فیلترینگ در سال ۹۸ توسط آقای جهرمی اتفاق افتاد. این ها دوگانه سازی است. آقای پزشکیان خودشان در مصاحبه‌ای گفتند که از طراحان تفکیک زن و مرد در بیمارستان‌ها بود. این ها همه تناقض گویی است. اشکال ندارد اگر پشیمان شدند اعلام برائت کنند. اگر فردا کسی دیگر در کنار ایشان چیز دیگری گفتند چه کنیم؟

وی افزود: ما در بسیاری از موضوعات از آقای پزشکیان برنامه ندیدیدم. بیشتر شاهد بودیم که یک نطق سیاسی و دانشگاهی داشتند. مردم روشن هستند و فرق بیاینه خواندن و ارائه برنامه برای مردم مشخص است. با دو قطبی کاذب نمی توان فضا را غبار آلود کرد. ادبیات رئیس جمهور باید محورآفرین باشد.

انتهای پیام

نظر شما