شناسهٔ خبر: 66976693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمدان: باقی ماندن نظامیان اشغالگر در غزه پذیرفتنی نیست

یکی از اعضای ارشد حماس گفت: نمی‌توان پذیرفت نظامیان اشغالگر در غزه باقی بمانند یا گذرگاه رفح را مدیریت کنند؛ درباره روز بعد از جنگ، این فلسطینی‌ها هستند که بدون دیکته از سوی هیچ طرفی تصمیم می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس درباره تحولات مربوط به پیشنهاد آتش بس جدید مطرح شده از سوی بایدن گفت: پیشنهاد بایدن برای آتش بس مثبت است و ما در حال بررسی آن هستیم تا به آن پاسخ دهیم. بایدن در سخنرانی اخیر خود درباره ایده‌هایی صحبت کرد که یک چارچوب کلی است. هدف تلاش‌های میانجیگران قطری و مصری هم برقراری آتش بس است.

<div id="video-display-embed-code_11176218"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4249687/11176218?width=600&height=350"></script></div>

حمدان در ادامه افزود: درخواست برای دستیابی به توافق اقدام مثبتی است، اما نمی‌توان تنها با امید و آروز به آن دست یافت. ما خواهان توافق کامل برای آتش بس پایدار، عقب نشینی اسرائیل، امداد رسانی و بازسازی در نوار غزه هستیم.

وی تصریح کرد: بیانیه میانجی‌ها نشان دهنده تلاش جدی آنها است، اما ما باید موضع اسرائیل را هم بدانیم، زیرا طرفی که در چهار ماه گذشته لجبازی کرده اسرائیلی‌ها هستند. بر این اساس، کسی که در مسیر توافق مخالفت و مانع تراشی می‌کند، باید کانون فشار و تلاش‌ها باشد. این در حالی است که حتی پیشنهاد جدید بایدن درباره آتش بس هم با مخالفت اسرائیل مواجه شد.

این عضو حماس خاطرنشان کرد: سخنرانی بایدن شامل ایده‌های مثبتی بود، اما ما می‌خواهیم این پیشنهاد در چارچوب یک توافق جامع که خواسته‌های ما را برآورده می‌کند، متبلور شود.

حمدان تأکید کرد: نمی‌توان پذیرفت نظامیان اشغالگر در غزه باقی بمانند یا گذرگاه رفح را مدیریت کنند. وزارت امور داخلی نوار غزه قبل از جنگ گذرگاه رفح را مدیریت می‌کرد و پس از آتش بس نیز به مدیریت آن ادامه خواهد داد. درباره روز بعد از جنگ، این فلسطینی‌ها هستند که بدون دیکته از سوی هیچ طرفی تصمیم می‌گیرند. ما هر پیشنهادی را که شامل آتش بس، خروج نظامیان اشغالگر از نوار غزه و بازسازی آن، مبادله عادلانه اسرا و تعهد اشغالگران به آن باشد، بررسی می‌کنیم.

نظر شما