شناسهٔ خبر: 66974391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پانزدهمین قهرمانی، مادرید باورنکردنی است

دورتموند 0 - 2 رئال: این تیم جنون جام دارد!

رئال مادرید با گل‌های دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور،‌ دورتموند را ۲-۰ شکست داد و برای پانزدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، خبری از تکمیل شگفتی‌سازی نبود و لیگ قهرمانان فصل ۲۴-۲۰۲۳ یک قهرمان تکراری داشت. در شب جذاب استادیوم ومبلی، شاگردان کارلو آنچلوتی موفق شدند با گل‌های دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور، دورتموند را شکست دهند و قهرمان چمپیونزلیگ شوند.

ویدئو: 334585

این دیدار جذاب پایاپای آغاز شد اما در ادامه این دورتموندی‌ها بودند که با نمایشی عالی بازی را در دست گرفتند. پس از لحظاتی که توپ در میانه میدان بود، اولین موقعیت بازی در دقیقه ۲۱ شکل گرفت. او در مقابل کورتوا قرار گرفت اما نتوانست ضربه را بزند و توپ را به سمت چپ برد و آنجا آن را از دست داد.

دو دقیقه بعد نیکلاس فولکروگ با پاس عالی ماتسن در مقابل دروازه صاحب توپ شد اما ضربه‌اش با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

2029253

در دقیقه ۲۸ پاس عالی برانت به آدیمی رسید اما ضربه‌اش را کورتوا به زیبایی دفع کرد.

در ادامه نیمه اول باز هم دورتموند صاحب توپ و میدان بود و تنها موقعیت رئال در این نیمه ضربه کاشته تونی کروس بود که با سیو زیبای فولکروگ دفع شد.

در نیمه دوم رئال کمی خودش را پیدا کرد و توانست خودی نشان دهد. پس از چند حمله نصفه و نیمه، در دقیقه ۵۷ ضربه والی زیبای کارواخال با برخورد به ماتسن به آرامی در دستان کوبل جای گرفت.

۶ دقیقه بعد فولکروگ با یک ضربه سر عالی قصد داشت دروازه کورتوا را باز کند اما این دروازه‌بان یک بار دیگر فوق‌العاده ظاهر شد و توپ را سیو کرد.

در ادامه دو تیم در میانه میدان برای به دست آوردن توپ نبردهای جذابی داشتند و در نهایت پس از چند فرصت ناقص، در دقیقه ۷۴ دنی کارواخال روی ارسال کرنر تونی کروس، با ضربه سر دروازه کوبل را باز کرد.

2029255

۴ دقیقه بعد بلینگام می‌توانست اختلاف را به دو برساند اما ضربه‌اش با دفع توپ زیبای اشلوتربک به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹ کروس یک بار دیگر فرصت داشت از روی کاشته گلزنی کند اما این ضربه او را هم کوبل مهار کرد.

۴ دقیقه بعد روی اشتباه ماتسن رئالی‌ها صاحب توپ شدند و پس از پاس بلینگام به وینیسیوس در محوطه جریمه، او توانست با یک ضربه حساب‌شده اختلاف را به دو برساند.

2029254

از گل دوم رئال تا انتهای مسابقه، مادریدی‌ها بازی را مدیریت کردند و دورتموند برای زدن گل اول تلاش کردند. آنها در دقیقه ۸۷ یکی از گل‌ها را جبران کردند اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در نهایت در دقایق باقی‌مانده اتفاق دیگری رخ نداد و بازی با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید تا رئال مادرید موفق به کسب پانزدهمین قهرمانی‌اش در چمپیونزلیگ شود.

ترکیب رئال مادرید:
تیبو کورتوا، دنی کارواخال، انتونیو رودیگر، ناچو، فرلاند مندی، تونی کروس، فده والورده، ادواردو کاماوینگا، ‏جود بلینگام، رودریگو و وینیسیوس جونیور

ترکیب دورتموند:
گرگور کوبل، ریرسون، متس هوملس، نیکو اشلوتربک، جان ماتسن، امره جان، یولیان برانت، ‏مارسل سابیتزر، کریم آیدمی، جیدون سانچو، نیکلاس فولکروگ

نظر شما