شناسهٔ خبر: 66974354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در راستای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور؛

راهکارهای توسعه رشته‌های دریایی در دانشگاه گیلان بررسی شد

سعیده مصطفوی

در راستای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور طی نشست سرپرست دانشگاه گیلان با مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان، راهکارهای توسعه رشته‌های دریایی در دانشگاه گیلان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان عصر امروز شنبه، ۱۲ خردادماه در نشست‌ با موضوع راهکارهای ارتقای همکاری های پژوهشی، آموزشی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشکده علوم و فنون نوین دریایی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه گیلان مهارت محوری است.

وی گفت: لازمه موفقیت، قرار گرفتن دانشگاه و صنعت در کنار هم است تا دانشجویان در کنار مباحث تئوری، بتوانند مهارت آموزی کنند که خوشبختانه در چند سال اخیر سیاست های کلان نیز به همین سمت در حال حرکت است.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری و نیاز استان به داشتن رشته های دریایی، افزود: آمادگی داریم با جذب دانشجویان مستعد و علاقمند به رشته های دریایی علاوه بر آموزش آنان، نیروهای مهارت‌محور تربیت کنیم.

دوستار تصریح کرد: دانشگاه گیلان در کنار مسائل آموزشی، در حوزه های پژوهشی و فناوری نیز با توجه به ظرفیت های علمی اساتید می تواند به مجموعه بنادر و دریانوردی استان کمک کند.

همچنین در این نشست حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه تعامل دانشگاه گیلان با اداره کل بنادر و دریانوردی استان تعامل خوبی است، اظهار کرد: امیدواریم با این همکاری دوجانبه بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف دریایی گام برداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به کمبود دریانورد تخصصی در سطح جهان گفت: رشته های دریانوردی رشته‌هایی بین المللی هستند که دانشجو پس از گذراندن آزمون شایستگی می تواند در ۱۶۰ کشور عضو عهدنامه کار دریایی مشغول به کار شود.

یونسی با اشاره به اینکه در ایران فقط ۳ دانشگاه تخصصی مرتبط با حوزه دریا داریم که یکی از آنها دانشگاه گیلان است گفت: دانشگاه گیلان یک ویژند برای استان محسوب می شود و با راه اندازی رشته مهندسی کشتی در دانشکده علوم و فنون نوین دریایی گام خوبی در این مسیر برداشتیم و نیازمند توسعه آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان در این نشست محسن محمدی گلنگش، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدا تاکنون در ارتباط با ایجاد دانشکده علوم و فنون نوین دریایی دانشگاه گیلان در شهر بندرانزلی پرداخت. همچنین در این نشست در ارتباط با نحوه ایجاد سایر رشته‌های دریایی و چگونگی بورس دانشجویان در این دانشکده بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

نظر شما