شناسهٔ خبر: 66974227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

ارتقای ضریب سلامت و بهداشت از اولویت‌های دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای ضریب سلامت و بهداشت در کشور و در مناطق کم برخوردار، از اولویت‌های دولت سیزدهم و به ویژه شهید حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید بود.

صاحب‌خبر -
ارتقای ضریب سلامت و بهداشت از اولویت‌های دولت سیزدهم است
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره حسنلوی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سیاست‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود، افزود: بحث ارتقای ضریب سلامت و بهداشت در مناطق کم برخوردار به ویژه در مناطق روستایی، براساس مطالعاتی که دانشگاه علوم پزشکی استان انجام داده، صورت می‌گیرد.
 
وی همچنین با بیان اینکه ۱۶۱ پروژه در حوزه بهداشت استان آغاز شده و در سفر‌های شهرستانی براساس اولویت بندی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل مرکز بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت و مرکز اورژانس بوده و تاکنون ۶۰ مرکز، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
 
استاندار آذربایجان غربی به آغاز احداث ۱۰۱ واحد نیز اشاره کرده و افزود: بیش از ۹۰ درصد این واحد‌ها تکمیل شده که تا هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شوند و بقیه واحد‌ها نیز تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.
 
معتمدیان همچنین با اعلام اینکه در حوزه درمانی، بیمارستان شاهین دژ تکمیل و افتتاح شده و در حال ارائه خدمات است، اضافه کرد: همچنین عملیات احداث بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی نقده و بیمارستان ۸۵ تختخوابی اشنویه نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم کمبود سرانه تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان شهید بهشتی ارومیه که در سنوات گذشته به دلیل کاربری که انجام گرفته بود، راکد مانده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته و موافقت ریاست جمهوری، در سفر استانی ۱۴۰۱ از محل منابع مختلف از جمله مولدسازی و تهاتر، تغییر کاربری صورت گرفته و این بیمارستان در قالب بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.
 
استاندار آذربایجان غربی به احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در منطقه جهتلوی ارومیه نیز اشاره کرده و یادآور شد: پیرو پیگیری‌ها و مجوز‌هایی که از سازمان برنامه و بودجه و وزرات بهداشت و درمان اخذ شده، عملیات احداث بیمارستان در منطقه جهتلو آغاز می‌شود.
 
معتمدیان در پایان اظهار داشت: درخواست ما احداث بیمارستان ۱ هزار تخت خوابی بود و در مرحله اول این بیمارستان با ظرفیت ۶۰۰ تختخواب احداث می‌شود.

نظر شما