شناسهٔ خبر: 66970570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

احداث بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی در روستای جهتلوی ارومیه

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: احداث بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی در منطقه جهتلوی ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره حسنلوی ارومیه اظهار کرد: پیرو پیگیری‌ها و مجوزهایی که از برنامه و بودجه و وزرات بهداشت و درمان اخذ شده عملیات احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در منطقه جهتلو آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود، افزود: بحث ارتقا ضریب سلامت و بهداشت در مناطق کم برخوردار به ویژه در مناطق روستایی براساس مطالعاتی که دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی انجام داده صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۱ پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان آغاز شده و در سفرهای شهرستانی که انجام می‌گرفت در هر ۲۰ شهرستان بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شد.

معتمدیان تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل مرکز بهداشت، پایگاه سلامت، پایگاه جامع سلامت و مرکز اورژانس است که تاکنون ۶۰ مرکز، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۱ واحد نیز آغاز شده که ۹۰ درصد آن‌ها تکمیل شده و تا هفته دولت سال‌جاری افتتاح می‌شوند و مابقی این ۱۰۱ واحد هم تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

معتمدیان عنوان کرد: همچنین در حوزه درمانی، بیمارستان شاهین‌دژ تکمیل و افتتاح شده و در حال ارائه خدمات است و همچنین عملیات احداث بیمارستان ۸۵ تختخوابی اشنویه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به کمبود سرانه تخت‌های بیمارستانی بیمارستان شهید بهشتی ارومیه که در سنوات گذشته به دلیل کاربری که انجام گرفته بود با ۸۵ درصد پیشرفت راکد مانده بود، با پیگیری‌های انجام گرفته و موافقت رئیس جمهور در سفر استانی ۱۴۰۱ از محل منابع مختلف از جمله مولد سازی و تهاتر تغییر کاربری صورت گرفته و این بیمارستان در قالب بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

نظر شما