شناسهٔ خبر: 66971737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سید حسن خمینی: از پشت میز مذاکره با اسرائیل هیچ دستاوردی بیرون نمی‌آید

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان این که «به فردای روشن غزه و پیروزی مردم فلسطین امیدوار هستیم»، اظهار کرد: اکنون با چشمانی گریان و قلب‌های خونین و دل‌های پر از امید به فردایی روشن، شاهد تحولات در غزه هستیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان این که «به فردای روشن غزه و پیروزی مردم فلسطین امیدوار هستیم»، اظهار کرد: اکنون با چشمانی گریان و قلب‌های خونین و دل‌های پر از امید به فردایی روشن، شاهد تحولات در غزه هستیم.

 یادگار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی«غزه، مظلوم مقاوم » در سالن همایش‌های صدا و سیما در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهدای غزه گفت: قرار بود که افتتاحیه این اجلاس با سخنرانی شهید ابراهیم رییسی برگزار شود و اکنون ایشان در دنیای دیگر نظاره‌گر ما هستند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها گفت: آنها با امید به خدا در برابر این جنایت‌ها ایستاده‌اند.

سید حسن خمینی با بیان این که صبر مردم فلسطین و غزه در برابر کشتار صهیونیست‌ها، دنیا را خجالت زده کرده است، گفت: آنها می‌گویند که اگر قرار است بمیریم، ترجیح می‌دهیم ایستاده بمیریم نه با ذلت.

یادگار امام (ره) گفت: ظلم تاریخی به ملت فلسطین را که منجر به حادثه هفتم اکتبر شد، نباید فراموش کنیم و در واقع نباید بدون توجه به  تاریخ گذشته، موضوع فلسطین را مورد توجه قرار داد و بدون توجه به این سابقه تاریخی، موضوع فلسطین حل شدنی نیست.

وی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به موضوع فلسطین تاکید کرد: امام خمینی موضوع فلسطین را از یک موضوع عربی به یک موضوع اسلامی تبدیل کرد.

سید حسن خمینی همچنین با اشاره به تاثیرات عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی از بزرگترین نتایج عملیات طوفان الاقصی این بود که مسئله فلسطین را از قالب یک موضوع اسلامی فراتر برد و به یک موضوع انسانی تبدیل کرد و امروز غزه تبدیل به ملاک انسانیت شده است.

وی با بیان اینکه با عملیات طوفان الاقصی، هیمنه رژیم صهیونیستی شکست، در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با تمجید از اقدام آفریقای جنوبی برای اعلام شکایت از رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت‌هایش در غزه گفت: از دیگر سو می‌بینیم که تعداد زیادی از کشورها اقدام به شناسایی دولت مستقل فلسطینی کرده‌اند و این‌ها همه، هیمنه حقوقی و مشروعیت حقوقی رژیم صهیونیستی را از بین برده است.

سید حسن خمینی با بیان این که «اسرائیل در این سال‌ها تلاش می‌کرد که خود را مظلوم نشان دهد و در واقع بر این موضوع تبلیغ می‌کرد  که همواره مورد ظلم قرار گرفته است»، گفت: در پی تحولات رخ داده در ۸ ماه اخیر، دروغ بودن این تبلیغات مشخص شد.

وی با بیان اینکه داستان فلسطین یک داستان پرغصه است، خاطرنشان کرد: این داستان درس‌هایی هم داشت از جمله اینکه جز از مسیر مقاومت، مردم فلسطین به حقوقشان نمی‌رسند و آنچه که آنها  اکنون به دست آورده‌اند اثر مذاکره نیست.

سید حسن خمینی با بیان اینکه «لیبرال دموکراسی، جهان کاسبکاران است و شما اگر با قدرت با آنها مواجه نشوید هیچ امتیازی به  دست نمی‌آورید و به حقوق خود نمی‌رسید»، ادامه داد: اگر امروز می‌بینید که اتفاقاتی از نظر حقوقی در ارتباط با مسئله فلسطین در دنیا رخ داده است و اینکه تعداد قابل توجهی از کشورها، دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته‌اند و اسرائیل ذلیل شده است، این‌ها همه از مسیر خون شهدای غزه و مقاومت مردم این منطقه حاصل شده است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه «از پشت میز مذاکره با اسرائیل هیچ دستاوردی بیرون نمی‌آید و غربی‌ها جز زبان قدرت هیچ زبانی دیگری را نمی‌شناسند»، گفت: متاسفانه در تمامی حوزه‌ها، ظاهراً این موضوع جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه «من به هیچ عنوان مخالف مذاکره نیستم ولی بر این موضوع تاکید دارم که باید مذاکره از موضع قدرت باشد»، در ادامه صحبت‌های خود گفت: دومین درس تحولات اخیر غزه این بود که سعادت و پیروزی از مسیر وجود رهبران شجاع و مردم صبور حاصل می‌شود.

یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تمجید از مقاومت مردم صبور غزه گفت: در اینجا لازم است که یادی از آقای هنیه نیز بکنیم، چندین فرزند ایشان به عنوان یکی از رهبران مقاومت در این تحولات به شهادت رسیدند و ایشان همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

سید حسن خمینی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یک اشتباه راهبردی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد، گفت: رهبری شجاع و فهیم ایران در کنار مردم مقاوم ایران درس بزرگی به این رژیم داد، درسی که در طول تاریخ به آنها داده نشده بود.

یادگار امام (ره) با بیان اینکه در این موضوع شاهد شاهکار مدیریتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایمان مردم ایران و پشتیبانی آنها بودیم، تصریح کرد: در این قضیه ایران سیلی آبدار صداداری به اسرائیل زد که حالا حالا آنها را به خود مشغول می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: همانطور که اشاره کردم درس بزرگ غزه دو چیز بود؛ اینکه باید برای پیروزی، رهبرانی شجاع، از خود گذشته و مردم صبور داشت و اینکه از اسرائیل جز با زبان قدرت نمی‌توان امتیاز گرفت./ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما