شناسهٔ خبر: 66923380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سید حسن خمینی: هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته است

مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی، با عنوان "فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی (ره)" با سخنرانی سرپرست وزارت خارجه و تولیت آستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بعدازظهر امروز مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی، با عنوان " فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی (ره)" با سخنرانی علی باقری، سرپرست محترم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر برگزار شد.

سید حسن خمینی در این نشست ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و یاد کردن از شهدای خدمت گفت: مرحوم بهشتی تعبیری داشتند که مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند.

وی با اشاره به بحران در رفح گفت: بحث غزه امروز ملاک انسانیت است. چه اتفاقی باید بیافتد که وجدان‌ها در دنیا بیدار شود! این بچه لوس غربی‌ها که غده سرطانی در منطقه ماست و انشالله مضمحل خواهد شد، چه‌کار باید بکند که جریان مدعی حقوق بشر به آن فکر کنند. تردید نباید کرد که اتفاقات 8 ماه گذشته نتایج مبارکی داشته است. از دل حادثه‌های تلخ خداوند برای ما نعمت بیرون می‌آورد.

سید حسن خمینی افزود: هیمنه رژیم صهیونیستی از حیث اطلاعاتی و نظامی شکسته است. امروز دادگاه‌های بین‌المللی به یُمن ایستادگی آفریقای جنوبی آن مشروعیت را می‌شکنند.  امروز رفح و غزه داغی است در دل ما.

تولیت آستان امام خمینی (ره) در پاسخ به پرسشی در این زمینه که معنای استقلال برای سیاست خارجی چیست؟، گفت: عقلانیت عملی بر یک اصل استوار است و آن این است که کاری که می‌کنید فایده آن از هزینش بیشتر باشد. عقلانیت عملی به این است انسان کاری که می‌کند فایده‌اش بیشتر باشد.

وی افزود: در دنیا وقتی کاری که می‌کنید طبیعی است هزینه دارد اما آیا هر امتیاز دادنی به معنی از دست دادن سیاست نه شرقی و نه غربی است؟ اگر اینجور باشد جهان در جنگ می‌شود. پس کجا استقلال معنا پیدا می‌کند؟ مهم است امتیازی که می‌گیریم برای کی می‌گیریم و امتیازی که می‌دهیم از چه کسی می‌دهیم.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است. همه چیز در همین است. اما این به معنای این نیست که با کسی ارتباط نداشته باشیم. باید در فکتی که محسابه می‌شود عزت مورد توجه قرار بگیرد. ملت بدون عزت از درون می‌پاشد./تسنیم

نظر شما