شناسهٔ خبر: 66969469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست خبری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تشریح شد؛

جزييات ويژه‌برنامه‌هاي ارتحال امام(ره)، تابستانه و قهرمان‌شهر 3

صاحب‌خبر -
جزييات ويژه‌برنامه‌هاي ارتحال امام(ره)، تابستانه و قهرمان‌شهر 3
خبرگزاری آریا - نشست خبری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، نشست خبری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز -شنبه مورخ 12 خرداد 1403- با حضور مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برگزار شد.
مصطفی زیبایی‌نژاد در این نشست اظهار کرد: امسال با تدبیر شهردار تهران ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی از حدود 1 الی 2 ماه گذشته شکل گرفت که در 6 کمیته اصلی فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری ذیل نظر معاونت خدمات شهری، فنی و عمرانی ذیل نظر معاونت فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک ذیل نظر معاونت حمل و نقل ترافیک، پشتیبانی ذیل نظر اداره کل پشتیبانی شهری و آی‌تی ذیل نظر سازمان فناوری و ارتباطات فعالیت‌های مختلفی برای مراسم بزرگداشت امام (ره) طراحی شده است.
زیبایی نژاد در ادامه در خصوص فعالیت‌های سازمان زیباسازی مطرح کرد: از روز گذشته اکران‌های شهری در سطح شهر آغاز شده و امشب کامل می‌شود. نمایشگاه‌ها و فضاسازی‌هایی نیز در اطراف حرم در حال انجام است و امشب به پایان خواهد رسید. بحث سرویس‌های بهداشتی نیز معمولا جزو کارهایی است که انجام می‌شود.
مصطفی زیبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه یکی از کمیته‌هایی که درگیر این مراسم هستند، حوزه فرهنگی و اجتماعی است، بیان داشت: امسال رویکرد گفتمان مجموعه فرهنگی و اجتماعی در سالگرد امام (ره) رویکرد امام قدس است. لذا در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) که خود ایشان بنیان‌گذار روز قدس بودند. شعار دوم نیز امام وعده‌های صادق است زیرا حضرت امام (ره) اغلب وعده‌هایی که دادند صادق بودند و انجام شدند.
وی افزود: 3 پردیس در اطراف محوطه حرم مطهر امام (ره) پارکینگ‌های شمالی، پارکینگ غربی و پارکینگ شرقی، یک پردیس در مجموعه جماران منطقه یک و پردیس دیگری در محوطه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپاخواهد شد.
زیبایی‌نژاد ادامه داد: برنامه استیج‌های فرهنگی اعم از گروه‌های سرود که شامل شعرخوانی، نقاره‌خوانی و روایت‌گردی و کارهای فرهنگی و هنری می‌شود در پردیس‌های فرهنگی اجراخواهند شد. سینما انقلاب را نیز در پردیس‌های فرهنگی خواهیم داشت و برای زائرینی که شب قبل از شهرستان‌های مختلفی خواهند آمد، فیلم سینمایی آسمان غرب پخش خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شرایطی را فراهم‌ خواهیم کرد که برای زائرین میزبان خوبی باشیم، گفت: نمایشگاه‌های عکس یادگاری برگزار می شود و محصولات فرهنگی توزیع خواهند شد. ویژه برنامه‌های کودک و نوجوانان و سرگرمی‌هایی برای نوجوانان و کودکان با همکاری سازمان ورزش طراحی شده است. موضوعات خدمات‌محور و سلامت‌محور را هم خواهیم داشت. نمایشگاه خانواده و بانوان و اتاق مادر و کودک را هم خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه غرفه نمایشگاه اقوام برگزار خواهد شد، گفت: بحث برپایی نمازهای جماعت و نشست‌های تبیینی را نیز خواهیم داشت. 
زیبایی‌نژاد افزود: در ضلع شرقی بین مترو حرم مطهر و درب شماره 3 یک‌ محوطه بزرگ به نام پردیس امام قدس طراحی شده است که در آن‌جا مناطق مختلف حضور دارند و ویژه‌ برنامه‌هایی اجرا خواهد شد. ویژه برنامه‌ای نیز در خصوص مردم غزه و رفح که یکی از دردناک‌ترین موضوعات امروز جامعه بشری است، خواهیم داشت. استیج تلویزیونی نیز خواهیم داشت که با شبکه 5، قرآن و تهران و یک الی 2 شبکه دیگر هماهنگ شده که این شبکه‌ها از شب قبل برنامه‌هایی که طراحی شده‌اند را پوشش خواهند داد. لذا هم شب قبل هم ساعت 6.30 صبح که زائرین برای شرکت در سخنرانی مقام معظم رهبری و ویژه برنامه ارتحال حضرت امام در روز چهاردهم شرکت می‌کنند، برنامه‌های پردیس ویژه برپا می‌شود.
وی ادامه داد: تعدادی تولیدات خاص نیز آماده شده است. اولین کتاب چندرسانه‌ای سلام روح‌الله ویژه کودکان که به صورت سرگرمی است، تولید شده است و برای زائرین حرم حضرت امام(ره) چاپ شده و توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: سرود امام قدس تولید شده است. 3 عنوان کتاب امام خمینی(ره)، فلسطین از دیدگاه امام خمینی و وصیت‌نامه امام را با مشارکت ستاد ارتحال هم به صورت ویژه تولید شده است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: در سرای محلات، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، فرهنگسراهای مختلف و مساجد و... برنامه‌های بزرگداشت حضرت امام(ره) اجرا خواهند شد.
وی همچنین مطرح کرد: با توجه به اینکه ایام تابستان در پیش است و مدارس و دانشگاه‌ها در حال اتمام هستند، تعدادی برنامه برای نوجوان‌ها و جوان‌ها طراحی می شود. در مجموعه‌های مختلف شهر اعم از پارک‌ها، فرهنگسراها و ... که مردم در فصل گرما بیشتر در آنجا حضور خواهند داشت، برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب را طراحی خواهیم داد و در خدمت مردم خواهیم بود. 2 الی 3 پروژه بزرگ نیز مثل محرم شهر 2 و اربعین را نیز در آینده خواهیم داشت.
ادامه دارد...

نظر شما