شناسهٔ خبر: 66969143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار کارنامه نتایج انتخاب رشته متقاضیان ورودی مقطع دکتری :

معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت دکتری نیمه‌متمرکز برای مصاحبه اقدام کنند

سازمان ملی سنجش از انتشار کارنامه نتایج انتخاب رشته متقاضیان ورودی مقطع دکتری «Ph.D.» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ خبر داد و از متقاضیان خواست برای انجام مصاحبه حضوری اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت دکتری نیمه‌متمرکز برای مصاحبه اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، متقاضیانی که در کدرشته‌محل‌های انتخابی دارای نمره علمی لازم هستند، لازم است با توجه به نکات زیر و مطابق برنامه‌زمانی شرکت در مرحله مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک زیر برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذی‌ربط مراجعه نمایند. مدارک لازم برای مرحله مصاحبه:
۱- مدرک کارشناسی‌ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره- متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد یا دکتری حرفه‌ای هستند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۶۴ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۹۳ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).
۲- مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره ۱- آن‌دسته از متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند، علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته لازم است مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.
تبصره ۲- کسانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک مندرج در بند‌های ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.
۳- شناسنامه یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.
۴- گواهی عضویت در هیئت علمی «رسمی- قطعی» یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. تأکید می‌شود مربیان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۱۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.
تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیئت علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهیمه را دارند.
۵- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.
۶-سایر مدارک و مستنداتی که در وبگاه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط اعلام می‌شود.
یادآوری‌های مهم:
۱- منحصراً متقاضیانی می‌توانند به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه مراجعه نمایند که نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.
۲- معرفی‌شدگان لازم است برای شرکت در مصاحبه، برنامه زمانی اعلام شده را که هم‌زمان با این اطلاعیه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، به دقت مطالعه نمایند. لازم به ذکر است اولویت با برنامه زمانی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است و چنانچه برنامه زمانی مصاحبه دانشگاه‌ها تداخل دارد، ضروری است داوطلبان با برقراری تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها، ابتدا در مصاحبۀ دانشگاه‌هایی که از نظر خودشان اولویت دارد، شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت نمایند.
۳- شرط ورود معرفی‌شدگان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی کد ۲۱۸۰ به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود؛ لذا لازم است علاوه بر داشتن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱) از تاریخ این اطلاعیه برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی به نشانی modaresi.nahad.ir مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه و احراز شرایط دفترچه، منتظر اعلام زمان مصاحبه گزینش از سوی معاونت مذکور از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۱۱۰۱ باشند.
توجه: ثبت‌نام نکردن در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود؛ ضمناً در گزینش نهایی رشته مدرسی معارف اسلامی وضعیت علمی افرادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اولاً دارای نمره مصاحبه علمی از سوی دانشگاه باشند و ثانیاً نتیجه مراحل ثبت‌نام و احراز مدارک آنان از سوی معاونت یاد شده تأیید شده باشد.
۴- معرفی‌شدگان باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به پیوند مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ تا ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ضمن پرداخت مبلغ سه میلیون و چهارصد و بیست و چهار هزار ریال (۳/۴۲۴/۰۰۰) ریال به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.
توجه: کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
۵- گزینش نهایی معرفی‌شدگان در هر کدرشته‌محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز، نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۴ دفترچه راهنمای ثبت‌نام، حدنصاب نمره اعلام شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.
۶- متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نموده‌اند، به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه نمایند.
۷- مراجعه نکردن معرفی‌شدگان برای مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی، به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته‌محل تلقی می‌شود.

نظر شما