شناسهٔ خبر: 66968517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعزام ۸۰۰۰ زائر از استان مرکزی به مرقد امام راحل

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام هشت‌هزار نفر از مردم این استان در قالب کاروانی از ۱۲ شهرستان به آیین ارتحال امام راحل در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پاسدار محمد گودرزی پیش از ظهر امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زائران از طریق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند.

وی حداکثر زمان سفر زائران استان مرکزی را ۲۴ ساعت ذکر کرد و افزود: اعزام زائران به مرقد امام راحل فرصتی برای آشنایی جوانان برای آشنایی با سیره امام و رهبری است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام هشت‌هزار نفر از مردم این استان در قالب کاروانی از ۱۲ شهرستان به آئین ارتحال امام راحل در تهران خبر داد.

گودرزی با بیان اینکه ویژه برنامه‌هایی در قم، جمکران و محل آرامگاه شهدای شاخص در تهران برای زائرین پیش بینی شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده ۳۰۰۰ نفر نیز با خودروهای شخصی از استان مرکزی به این آئین اعزام شوند.

وی ادامه داد: استقبال مردم استان مرکزی برای اعزام بسیار بالاست اما امکانات محدود است، بنابراین تنها افرادی که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند بر اساس سهمیه پذیرش شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: هر ساله مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با خیل عظیم عاشقان و با حضور مسئولان کشوری و لشگری و سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

گودرزی افزود: در روز چهاردهم خرداد هر سال راهبردهای کلان توسط مقام معظم رهبری برای مسئولان کشوری و لشگری تبیین می‌شود به همین دلیل بازتاب جهانی دارد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته امام‌شناسی «امام وعده‌های صادق» تعیین شده است، اظهار کرد: تبیین اندیشه امام راحل در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی، اسلام ناب و مسئله فلسطین، تبیین نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه‌ها و خنثی‌سازی مکر دشمنان در طول زعامت ایشان و تبیین نقش امام در اندیشه‌های رهبری نیز در برنامه‌های سال جاری در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان مرکزی ادامه داد: آشنایی جوانان با سیره امام از دستاوردها و اهداف این برنامه‌هاست، البته ویژه برنامه‌هایی برای زائر اولی‌ها نیز پیش بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها ویژه برنامه‌هایی با محوریت سالروز رحلت امام، بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و مشارکت در انتخابات برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز در طول مدت سفر برای زائران به حرم مطهر امام راحل از جمله حضور در قم، جمکران و گلزار شهدای تهران در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اجرای مسابقه، حضور راوی در اتوبوس‌ها برای معرفی بیشتر سیره و سبک زندگی امام راحل، مستندسازی توسط تیم‌های خبرنگاری و فضاسازی تبلیغات شهری از جمله این برنامه‌ها است.

گودرزی، تبیین وعده‌های صادق امام راحل و معرفی چهره‌های الهی و سیاسی حضرت امام راحل، تبیین اندیشه و سیره امام راحل در اسلام ناب و مسئله فلسطین از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی ادامه داد: این آئین به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان، از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که امام نه فقط سرآمد روزگار ما، سرآمد تاریخ ایران است و هیچ جریانی قادر به حذف او نخواهد بود، چراکه خورشید را پشت ابر نمی‌توان پنهان کرد.

گودرزی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اعزام زائران اظهار کرد: تیم‌های آمبولانس و پزشک‌یار نیز با زائران در تمام شهرستان‌ها همراه خواهند بود و بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و جراح در محل استقرار دارند.

نظر شما