شناسهٔ خبر: 66966971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان خبر داد:

اعزام ۸ هزار زائر استان مرکزی مرقد امام راحل

هادی صفدری

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان مرکزی گفت: در سال جاری ۸ هزار نفر در قالب کاروان و به وسیله ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس و حدود ۳ هزار نفر نیز در قالب خودروهای شخصی و به شکل خانوادگی به حرم امام اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی مقدم در نشست خبری تشریح برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام(ره)، وعده‌های صادق را شعار محوری سال جاری دانست و اظهار کرد: با توجه به رویدادهای منطقه‌ای و عملیات‌های مقتدرانه طوفان الاقصی و وعده صادق و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در غزه، مراسم و مناسبت‌های امسال حساس‌تر و ویژه‌تر برگزار خواهد شد و همه موارد مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی اعزام زائران به مرقد امام راحل را فرصتی برای آشنایی جوانان جهت آشنایی با سیره امام و رهبری دانست و ادامه داد: در ۱۴ خرداد هر سال راهبردهای کلان توسط مقام معظم رهبری برای مسئولان کشوری و لشگری بیان می شود که بازتاب جهانی هم دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه در تمام شهرستان‌ها و ویژه برنامه بیت امام در خمین افزود: در سال جاری هشت هزار نفر در قالب کاروان و به وسیله ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس و حدود سه هزار نفر نیز در قالب خودروهای شخصی و به شکل خانوادگی به حرم امام اعزام خواهند شد. ویژه برنامه‌هایی در قم، جمکران و محل آرامگاه شهدای شاخص در تهران برای زائرین پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان مرکزی با اشاره به حضور راوی در خودروهای عمومی حامل زائران، تصریح کرد: این راویان به روایتگری سیره و شخصیت حضرت امام و رهبر انقلاب خواهند پرداخت. تیم‌های مستندساز و خبرنگار نیز حضور خواهند داشت. برگزاری مسابقات با محوریت امام و خانواده، محورهای وصیتنامه حضرت امام پیرامون فلسطین و فرمایشات مقام معظم رهبری و پویش‌های همخوانی نوجوانان و جوانان در طول مسیر، از برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی گفت: فضاسازی شهرها و حرکت کاروان‌های زیارتی با بدرقه مسئولین از دیگر برنامه‌های سالروز بزرگداشت امام خواهد بود. رویکرد سال جاری تبیین وعده‌های صادق امام در طول رهبری ایشان خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا این ویژه برنامه‌ها در شهرستان‌ها باشکوه بیشتری برگزار شود. معرفی چهره الهی ـ سیاسی و سبک زندگی حضرت امام به عنوان الگوی کامل به ویژه در زمینه خانواده، همسرداری و تربیت فرزند برای جوانان پس از انقلاب در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: تبیین اندیشه امام راحل در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی، اسلام ناب و مسئله فلسطین، تبیین نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه‌ها و خنثی‌سازی مکر دشمنان در طول زعامت ایشان و تبیین نقش امام در اندیشه‌های رهبری نیز در برنامه‌های سال جاری در دستور کار قرار خواهد داشت.

گودرزی مقدم با اشاره به پیش بینی ۹ نقطه در شهر اراک به منظور اعزام زائران، ادامه داد: مشارکت حداکثری انتخابات یکی از محورهای مباحث راویان کاروان‌ها خواهد بود. پیش از اعزام نیز نشست‌هایی با محوریت حضور در انتخابات برای زائران در سطح مساجد محل اعزام برگزار خواهد شد. از ۱۵ خرداد نیز در شهرها و روستاها برنامه‌هایی برای افزایش مشارکت در انتخابات برگزار خواهد شد.

وی آشنایی جوانان با سیره امام را از دستاوردها و اهداف این برنامه‌‎ها دانست و افزود: ویژه برنامه‌هایی برای زائر اولی‌ها نیز پیش بینی شده است. فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها نیز ویژه برنامه‌هایی با محوریت سالروز رحلت امام، بزرگداشت قیام 15 خرداد و مشارکت در انتخابات برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها موظف به همکاری برای اعزام زائران هستند، تصریح کرد: تعمیرگاه‌ها و اتوبوس‌های جایگزین برای این برنامه پیش بینی شده اند. تیم‌های آمبولانس و پزشک‌یار نیز با زائران در تمام شهرستان ها همراه خواهند بود و بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و جراح در محل استقرار دارند. در بین مسیر نیز بیمارستان‌های شهرها برای خدمات‌دهی و پشتیبانی آماده خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما