شناسهٔ خبر: 66967941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لاوروف:

کی‌یف ابزار آمریکا و غرب در جنگ علیه روسیه است

لاوروف: وزیر خارجه روسیه، ‌کی‌یف را ابزاری برای آمریکا و غرب در جنگ علیه روسیه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ‌کی‌یف به‌عنوان ابزاری برای آمریکا و غرب در جنگ علیه روسیه است و به همین دلیل آنها هر رفتاری از سوی این رژیم را می‌بخشند.

لاوروف افزود: «غرب با ‌کی‌یف ریاکاری و تبانی و از اقدامات مقام‌های آن چشم‌پوشی می‌کند، زیرا این رژیم، غرب و آمریکا را راضی نگه می‌دارد و به عنوان ابزاری در مبارزه علیه روسیه قرار می‌گیرد».

وی تاکید کرد: «محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده از زبان روسی در اوکراین هیچ واکنشی در غرب نداشته است، اگرچه روسیه بارها خواستار بررسی این ممنوعیت در سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا و کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل شده است؛ اما این سازمان ها تنها در صورتی تحقیقات انجام می دهند که به اتهاماتی علیه روسیه مربوط باشد».

لاوروف تاکید کرد که مقام‌های ارشد اوکراین اغلب از برچسب‌های توهین‌آمیز برای روس‌ها در اظهارات خود استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که نباید هیچ چیز روسی وجود داشته باشد.

لاوروف تصریح کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین در آگوست ۲۰۲۱ به افرادی که احساس تعلق به فرهنگ روسیه می‌کنند توصیه کرد اوکراین را به مقصد روسیه ترک کنند تا آینده فرزندان و نوه‌های خود را تضمین کنند.

وی افزود: «این نژادپرستی و نازیسم محض است».

 

 

انتهای پیام/

نظر شما