شناسهٔ خبر: 66967338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

در حاشیه سفر اعضای شورای معاونان کانون به استان گلستان؛

نشست شورای هماهنگی چهار حوزه آموزش و پرورش برگزار شد

نشست شورای هماهنگی چهار حوزه آموزش و پرورش استان گلستان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مسوولان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیرعامل کانون در این نشست با اشاره به بازدید اعضای شورای معاونان از تمامی مراکز کانون استان گلستان گفت: یک ماه پیش نیازهای کانون این استان به ستاد تهران اعلام شد.

 وی افزود: با سفر اعضای شورای معاونان، نظام مسایل مورد بررسی قرار گرفت و به زودی پیگیری مصوبات این سفر اعلام و آغاز خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در حد امکان مشکلات سر  راه این حوزه را رفع کنیم.

مدیرعامل کانون در ادامه با اشاره به دیدار با استاندار گلستان خاطرنشان کرد: قرار است شورای عالی کودک و نوجوان تشکیل و از سوی استانداری پیگیری شود، همچنین تلاش ما بر این است تا از ظرفیت‌های مردمی و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در این حوزه بیشتر استفاده کنیم.

علامتی با بیان این‌که مخاطبان شماره یک کانون تمام ۱۷ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور هستند، یادآورشد: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیتی در درون مدارس و به شکل رسمی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خارج از فضای مدرسه و به شکل غیر رسمی خدمات خود را ارایه می‌کند.

وی در پایان با اشاره به شعار مسوولان تربیتی کشور در دولت سیزدهم  با عنوان «ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی» اظهار داشت: کانون آمادگی دارد تا محتواهای آموزشی خود از قبیل فیلم، پویانمایی، تئاتر، کتاب، سرگرمی و... را برای استفاده دانش‌آموزان به ویژه هنرجویان هنرستان‌ها، معلمان و خانواده‌ها  در اختیار آموزش و پرورش این استان قرار دهد.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز پیش از صحبت‌های مدیرعامل کانون گزارشی از شرایط کنونی و اقدام‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش این استان ارایه کرد.

نظری گفت: در حال حاضر جمعیت دانش‌آموزی استان گلستان ۴۲۰هزار نفر است و تلاش ما بر این است که با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش این استان اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار هزار میلیاردی از محل سفر دوم رییس جمهوری به این استان افزود: در سال‌های گذشته سهمیه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ نفر بود که امسال این رقم به ۲هزار و ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به رشد در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در این استان خاطرنشان کرد: در سال مالی گذشته در رشد درآمدی و رتبه‌بندی معلمان استان گلستان پیشرو بوده و در سرانه فضای آموزشی به‌صورت میانگین هفته‌ای یک مدرسه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در سرانه غذایی و بحث تجهیزات نیز شاهد رشد ۵ برابری بوده‌ایم و  کار مهم‌تر تولیدی کردن هنرستان‌های این استان و آموزش علم مهارتی و بازاریابی برای به‌درآمدزایی رساندن هنرجویان بوده است.

نظری تشکیل قرارگاه‌های «جوانی جمعیت»، «سند تحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی»، «قرآنی»، «ورزشی شهید سلیمانی» و  اجرای طرح‌های «پاک» و «نماد» را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته برشمرد.

هم‌چنین در این نشست که روز ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گرگان برگزار شد مسوولان سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه فرهنگیان گزارش‌هایی از عملکرد سازمان‌های خود ارایه و اعضای شورای معاونان کانون نیز به بیان پیشنهادها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.

نظر شما