شناسهٔ خبر: 66966966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهمیه چهارمحال و بختیاری در نخستین آزمون استخدامی معلولان ۶۱ نفر است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه این استان در نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان کشور ۶۱ نفر تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

مهشید سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در کشور برنامه‌ریزی شده است، افزود: در استان ۲۱۹ نفر از معلولان برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که آزمون استخدامی همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود.

وی گفت: نخستین آزمون اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز ۴۵ دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، تا از طریق این آزمون حقی از افراد دارای معلولان ضایع نشود.

به گفته وی، طبق قانون، دولت موظف به اختصاص سهمیه سه درصدی به افراد دارای معلولیت برای استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است اما این قانون در مواردی به‌درستی اجرایی نشده است و برخی از دستگاه‌های دولتی به این بند از قانون توجهی نداشته و به آن عمل نکردند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی در برخی موارد افراد دارای معلولیت بعد از قبولی در آزمون کتبی در زمان مصاحبه به دلیل برخورداری از معلولیت استخدام نمی‌شدند، افزود: این آزمون استخدامی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای احقاق حق معلولان است.

وی گفت: این آزمون استخدامی با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور شهید به عنوان بلندترین گام دولت سیزدهم برای رفع مشکل اشتغال افراد دارای معلولیت برگزار در ۲ حوزه دانشگاه آزد شهرکرد و لردگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون ۵۱ هزار و ۳۱ خانواده با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار و ۸۲۳ نفر زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند، که حدود ۲۴ هزار نفر از این جمعیت معلول و مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

نظر شما