شناسهٔ خبر: 66966213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: انتخابات پیش رو تجلی وحدت و یکپارچگی ملی باشد

اراک‌ - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: انتخابات پیش رو باید تجلی وحدت و یکپارچگی ملی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در اراک، افزود:
دشمنان به طور قطع، نسبت به برگزاری باشکوه تشییع پیکر شهید رئیسی، کینه به دل گرفته است و می‌کوشند با ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند وحدت را بشکنند که باید با هوشیاری آنان را بار دیگر شکست داد.

وی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور شهید فردی مکتبی بود و در تمام طول شبانه روز در حال فعالیت بود و تعطیلی و توقف نداشت.

استاندار مرکزی ادامع داد: اگر قرار است واقعه تلخ از دست دادن آیت الله رئیسی جبران شود، باید مردم این مهم را در انتخابات پیش‌رو به انجام برسانند.

مخلص‌الائمه افزود: اگر در جمهوری اسلامی، مدیری برای مردم کار نکند، خائن به این مردم شریف است و همگان باید منش رئیس جمهور شهید را پیشه خود کنند.

وی در ادامه به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در بین نهادهای دولتی، کمیته امداد نگاه محرومیت‌زدایی آیت‌الله رئیسی را ادامه داد.

استاندار مرکزی افزود: چهار هزار میلیارد ریال سال ۱۴۰۱ برای اشتغال‌زایی در استان پرداخت شد و سال گذشته نیز ۶ هزار میلیارد ریال محقق شد.

مخلص ‌الائمه درباره فرصت‌های اشتغالزایی، افزود: کشور ما فقط به اشتغال نیاز ندارد، بلکه به ارزش افزوده اقتصادی نیاز دارد تا کاستی‌ها را جبران کند.

وی بیان کرد: پنج هزار ساعت کار قالیبافی به اندازه یک ساعت کار صنعتی ارزش دارد، بنابراین باید به فعالیت‌های اقتصادی پرداخت که ارزش اقتصادی بالاتری دارند.

امام جمعه موقت اراک هم در این آیین گفت: کاهش آمار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی باید به شکل جدی بررسی شود که یکی از دلایل آن، یکی شدن سامانه شناسایی محرومان و علت دیگر، فعالیت اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی افزود: رویکردی که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پیش گرفته، این است که باید مددجویان مستقل شوند و استان مرکزی در این مهم، پیشقدم است و باید به سایر استان‌ها معرفی شود.

وی بیان کرد: مردم استان مرکزی بسیار مناعت طبع دارند و به سادگی قبول نمی‌کنند تا از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اکنون ۳۶ واحد مسکونی برای مددجویان دلیجان، ۳۶ واحد در خمین و ۴۲ واحد در محلات نیمه کاره است که باید هماهنگی لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی برای آنان صورت گیرد.

محمد جلالی افزود: لازم است میزان کارمزد این تسهیلات، چهار درصد در نظر گرفته شود، زیرا مددجویان توان پرداخت بیشتر را ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هم گفت: تلاش شود بخشی از محرومیت استان پاکسازی شود و در مدت زمانی مشخص، توانمندسازی خانواده‌ها شکل گیرد.

مهدی عبادی افزود: توانمندسازی وابسته به شغل نیست، افرادی هستند که شغل دارند اما درآمد آنان جوابگو خانواده نیست و باید به این افراد کمک شود.

استاندار مرکزی: انتخابات پیش رو تجلی وحدت و یکپارچگی ملی باشد

در این آیین «مهدی عبادی»به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به مدت ۲ سال معرفی و «مجید مومنی» به بازنشستگی رسید.

۴۳۰ هزار و ۱۶۳ خانوار زیر پوشش حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هستند.

نظر شما