شناسهٔ خبر: 66965782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جلب مشارکت مردم در کنترل پشه آئدس ضروری است

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه بهسازی محیط، مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تخم گذاری و گزش پشه آئدس است، گفت:جلب مشارکت مردم برای بهسازی محیط ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویشدوست صبح شنبه در نشست پدافند غیرعامل شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه پشه آئدس می‌تواند ناقل بیماری‌هایی از جمله تب دانگ و زیکا باشد گفت: باید با اقدامات سریع و به‌موقع جهت مبارزه با این پشه از بروز این بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: بهسازی محیط، مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تخم‌گذاری و گزش پشه آئدس است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اضافه کرد: از بین بردن محیط‌های مساعدکننده تخم‌گذاری پشه آئدس مانند خشکاندن آب‌های راکد، جلوگیری از تجمع پسماندها و از بین بردن لاستیک‌های فرسوده در جلوگیری از تکثیر این پشه مؤثر است.

خویشدوست بیان کرد: جلب مشارکت مردم برای بهسازی محیط و کاهش منابع زیست لاروی ضروری است، بنابراین آموزش و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از ایجاد آب راکد در منازل و خشکاندن آن‌ها نظیر آب زیر کولر، آب زیر گلدان‌ها، قرار دادن درپوش بر روی منابع آب روباز از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی اظهار کرد: آموزش به همه بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، مکاتبه با شهرداری در خصوص مشکلات بهسازی محیط، پیگیری دفع غیربهداشتی فاضلاب منازل و اماکن، انجام مانور شناسایی مناطق پرخطر شهرستان و شناسایی محل‌های مناسب جهت تله گذاری از اقدامات مهمی است که تاکنون که در سطح شهرستان انجام‌گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما