شناسهٔ خبر: 66965280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر:

هدف رویداد صدرا «تبدیل دانایی به توانایی» است

مهناز روزبهانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه شعار این مرکز آموزش عالی «هر دانشگاه، دانشجوی یک تخصص، یک مهارت» است، افزود: هدف از رویداد صدرا، تبدیل دانایی به توانایی و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت است.

صاحب‌خبر -

دکتر ستار ابراهیمی شنبه ۱۲ خرداد ماه در نخستین رویداد تخصصی صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر که با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان همدان، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان طی دو روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: استقبال خوب از این رویداد تخصصی، نویدبخش آینده روشن برای صنعت و اشتغال شهرستان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات و صنایع ما با طرح پویش دانشجو آشنا هستند، افزود: در این طرح دانشجو بدون پرداخت هزینه‌ای خاص در کنار درس خواندن و دانش افزایی، رشته تخصص خود را نیز به صورت عملی می‌آموزد و با دید باز و آشنایی کامل وارد بازار کار می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحولی که دانشگاه آزاد اسلامی کشور در قالب یک برنامه پنج ساله تدوین کرده است، طی آن ارتباط صنعت و دانشگاه باید بیشتر شود و هدف از رویداد تخصصی صدرا پر کردن خلأهای بین دانشگاه و صنایع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر افزود: در عین حال که مدیران صنایع مختلف در این رویداد، نیروهای متخصص مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند، از سوی دیگر فرصتی فراهم شده است که دانشجویان با صنایع مختلف از نزدیک آشنا شوند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها خرد، تعقل و علم را به همراه خود دارند، بیان کرد: ما معتقدیم برای اینکه صنعت ایران از پیشرفت جهانی عقب نماند، باید از نیروهای متخصص و جوان دانشگاه‌ها استفاده کند، نمونه اعتماد به جوانان را در «عملیات وعده صادق» شاهد بودیم.

وی تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها برای ورود به نسل سوم و چهارم باید با صنایع ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، افزود: از نظر سازمان جهانی یونسکو، توانایی ایجاد تغییر و تبدیل علم به عمل، داشتن یک مهارت تخصصی، آشنایی به یک زبان خارجی، قدرت برقراری ارتباط و استفاده از رایانه، از ویژگی‌های افراد باسواد محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه از دیرباز در کشور خلاء ارتباط بین دانشگاه‌ها، صنایع و کارخانجات وجود داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر باید در کنار دروس تئوری دانشجویان به صورت عملی در کارگاه‌ها و کارخانجات و صنایع، رشته تحصیلی خود را بگذرانند، از سوی دیگر باید تحقیقات دانشگاه‌ها هدفمند شده و پژوهش‌ها و نیازمندی‌های صنایع را در اختیارشان قرار دهند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه «صنعت، دانشگاه و دولت» سه ضلع یک مثلث به شمار می‌روند، گفت: ایجاد اشتغال تنها وظیفه دولت نیست بلکه دولت نقش تسهیل کنندگی در این رابطه دارد، بنابراین باید به سمتی برویم که صنایع و دانشگاه‌ها زمینه اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان را فراهم کنند.

این فرد مسئول افزود: با برگزاری رویداد صدرا امیدواریم میزان اشتغالزایی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند و دیگر با دانشجوی بیکار مواجه نباشیم، همچنین کشف فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و تأمین نیروهای متخصص صنایع و واحدهای تولیدی از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با تاکید بر اینکه مراکز آموزش عالی و صنایع می‌توانند از یکدیگر استفاده متقابل داشته باشند، تصریح کرد: به‌طور قطع برای ساختن آینده بهتر و پیشرفت کشور باید به سمت تربیت دانشجویان مهارت محور پیش برویم.

انتهای پیام

نظر شما