شناسهٔ خبر: 66964819 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروز رسانی می‌شود ...

اسبقیان: اقدامات آیت‌الله رئیسی در ورزش بی‌نظیر است/با فساد در هر سطحی مقابله می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اقدامات شهید آیت‌الله رییسی در حوزه ورزش در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است گفت: یاد و نام این شهید بزرگوار در ویترین افتخارات انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه ورزش به یادگار خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمدشروین اسبقیان روز شنبه در نشست خبری، اظهار داشت: یاد و نام شهید آیت‌الله رییسی همواره در ویترین افتخارات انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه ورزش به یادگار خواهد ماند. اینکه یک رئیس جمهور چهار پنج ساعت برای حضور در وزارت ورزش وقت می‌گذارد اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: از این پس اداره کل فرهنگی زیر مجموعه ورزش قهرمانی قرار گرفته و معاونت فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای شده است. در این مدت اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی انجام شده که از آن جمله می‌توان به تدوین آیین‌نامه پیوست فرهنگی باشگاه‌ها، الزامات فرهنگی و اخلاقی قراردادهای ورزشی و پیوست فرهنگی رویدادهای ورزشی اشاره کرد.

اسبقیان تصریح کرد: برگزاری روایت پیشرفت برای ملی‌پوشان، دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب و تشکیل ستاد عفاف و حجاب و کارگروه ارتقای فرهنگی هواداری، تشکیل شورای فرهنگی از دیگر اقدامات است.

اهمیت بخش فرهنگی بیشتر هم شده است

وی عنوان کرد: قبلا معاونت فرهنگی وزارت ورزش با معاونت ورزش همگانی ادغام بود که عنوان کردند بخش فرهنگی حذف شده است اما نه تنها این بخش حذف نشده بلکه اهمیت آن بالاتر هم رفته است. چرا که بخش فرهنگی را در باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها دنبال می‌کنیم. قطعا حرف شنوی آنها از معاونت قهرمانی بیشتر است.

معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات رخ داده ورزشی در دولت سیزدهم تصریح کرد: برگزاری شورای عالی ورزش نتایج مثبتی مثل تعیین تکلیف ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام ورزش و مولدسازی این پروژه ها بر اساس دستور رئیس جمهوری فقید انجام شد. تصویب برنامه ملی ورزش کشور که آن هم بر اساس مصوبه‌های شورای عالی ورزش بود. فرایند سند آمایش ملی ورزش کشور هم از دیگر نتایج این شورا بود. اینکه ما می‌گوییم رییس جمهور به ورزش اهمیت زیاد داد به خاطر همین مسائل بود.

وی ادامه داد: اقدامات شهید آیت‌الله رییسی در حوزه ورزش در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است. واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس از دیگر اقدامات دولت فعلی بود. وزیر ورزش به صراحت عنوان کرد که اگر دستور شهید آیت‌الله رئیسی نبود این واگذاری انجام نمی‌شد. تصویب طرح ساخت مسکن قهرمانان، پیگیری استخدام قهرمانان ورزشی، تسویه مطالبات قهرمانان و مدال‌آوران در دوره رییس جمهور فقید انجام شد و ۲۹ نفر از قهرمانان نیز استخدام شدند.

آیین‌نامه انصاف مالی تدوین خواهد شد

اسبقیان با اشاره به اینکه وزیر ورزش دیدارهای حضوری با قهرمانان نامی داشت، اظهار داشت: پیش‌نویس آیین‌نامه انصاف مالی با هدف کاهش هزینه‌ها در لیگ‌های حرفه‌ای و به خصوص در فوتبال مدنظر بوده است.

محکومیت میراسماعیلی فقط جریمه بود 

وی در خصوص اینکه آیا رئیس فدراسیون جودو صلاحیت ادامه فعالیتش را دارد یا خیر، گفت: حکم جدیدی در خصوص آرش میراسماعیلی صادر نشده است. در سال ۱۴۰۲ عنوان محرومیت تغییر و مدت آن کاهش پیدا کرد. محکومیتی که باعث شود وی برکنار شود وجود ندارد و فقط جریمه بوده و تا امروز او محکومیتی نداشته است و فقط در حد جریمه است و محرومیت اجتماعی را شامل نمی‌شود.

معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس در قبال بدهی دولت بوده، عنوان کرد: هیچ موردی به ما منعکس نشده و با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی واگذاری انجام شده و مشکلی نداریم. پس از تایید صلاحیت خریداران، مزایده رسمی برای فروش استقلال و پرسپولیس انجام شد.

اسبقیان درباره اینکه تکلیف فدراسیون‌هایی که در المپیک عملکرد ضعیفی دارند، یادآور شد: مجامع فدراسیون‌ها در این خصوص تصمیم‌گیرنده هستند و البته وزارت ورزش به عنوان رییس مجمع می‌تواند از رئیس فدراسیون سوال کند. برکناری روسای فدراسیون‌ها از اختیارات مجمع است.

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس هم گفت: سیستم نظارتی از ما خواسته بررسی‌های لازم انجام شود و فکر می‌کنم تا اوایل هفته آینده تاریخ مجمع تنیس اعلام شود.

برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تابع نظر شورای تامین استان‌ها هستیم

معاون وزیر ورزش همچنین درباره شرایط حضور بانوان در برخی ورزشگاه‌ها، عنوان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده مسئولان استانی است اما وزارت ورزش اعتقاد دارد کرامت بانوان باید حفظ شود و بر اساس موازین قانونی انجام شود و ما تابع نظر شورای تامین استان‌ها هستیم.

اجازه نمی‌دهیم ورزش کشور دچار فساد شود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص فساد در فوتبال اظهار داشت: وزیر ورزش گفته بود که با فساد در هر سطحی مقابله خواهد کرد و ما اجازه نخواهیم داد ورزش کشور دچار فساد شود. قطعا با جدیت با هرگونه فساد و در هر سطحی مقابله خواهیم کرد.

تدوین نظامنامه فرهنگی ورزش کشور

اسبقیان درباره اینکه چه اتفاقات فرهنگی در فصل آینده لیگ برتر فوتبال رخ خواهد داد، عنوان کرد: نظامنامه فرهنگی ورزش کشور تدوین و قرار است به باشگاه ها ابلاغ شود. کمیسیون فرهنگی مصوبات خوبی داشته و دستورالعمل‌های اختصاصی تدوین شده و تمام باشگاه‌های ورزشی کشور باید واحد فرهنگی داشته باشند.

وی همچنین در مورد تعداد سهمیه‌های المپیک و پاداش مدال‌آوران المپیکی گفت: دوره گذشته ما والیبال و بسکتبال را در المپیک داشتیم اما این دوره نتوانستند سهمیه کسب کنند. صحبت‌هایی با روسای فدراسیون‌های والیبال و بسکتبال داشتیم تا اتفاقات خوبی برای آینده رخ دهد. در خصوص پاداش مدال‌آوران، جلسه‌ای با روسای کمیته‌های المپیکی و پارالمپیک داشتیم و قرار است جلسه دیگری هم برگزار شود تا میزان پاداش اعلام شود.

وزارت ورزش در خصوص تغییرات مدیریتی سرخابی‌ها ورود نمی‌کند

معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه مالکان جدید سرخابی‌ها گفته بودند تغییر در مدیریت انجام نمی‌شود اما خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد، گفت: نظر وزیر ورزش همیشه این بود که هیات مدیره این دو باشگاه باید در خصوص مدیریت، تصمیم گیرنده باشند. حالا که واگذار شده‌اند، وزارت ورزش در این خصوص  ورود نخواهد کرد.

اسبقیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها، وزارت ورزش دیگر رئیس مجمع فدراسیون‌ها نیست، پاسخ داد: اجاره دهید فرایند تدوین اساسنامه بررسی شود. تاکید وزیر ورزش، عدم دخالت در امور فدراسیون‌ها است. وظیفه وزارت ورزش، نظارت و حمایت فدراسیون‌ها است و این مسائل در تدوین اساسنامه‌ها مدنظر خواهد بود.

وزیر ورزش موضوع حق پخش را دنبال می‌کند

معاون وزیر ورزش درباره حق پخش تلویزیونی نیز یادآور شد: حق پخش تلویزیونی حق باشگاه‌های و باید حقوق آنها پرداخت شود.  این موضوع را وزیر ورزش هم دنبال می‌کند.

وی در مورد  مشکل نایب رئیس فدراسیون والیبال نیز گفت: مشکل وحید مرادی، شخصی است و هر کمکی که وزارت ورزش بتواند با هماهنگی فدراسیون والیبال انجام دهد. امیدواریم این مشکل شخصی هر چه زودتر حل شود.

نظر شما