شناسهٔ خبر: 67570248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

این برزیل دیگر ترسناک نیست/ پسران لاکچری بازنده شدند

برزیل یک بار دیگر از رسیدن به فینال کوپا ناکام ماند تا احتمالا شاهد جشن قهرمانی آرژانتینی‌ها باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بامداد یکشنبه، روزی تلخ برای فوتبال و مردم برزیل بود. پس از کسب تنها یک برد در مرحله گروهی کوپاامریکای ۲۰۲۴، سلسائو نتوانست در روز غیبت وینیسیوس جونیور مقابل اروگوئه ده نفره به پیروزی برسد و پس از تساوی بدون گل در اوقات قانونی، در ضربات پنالتی مغلوب تیم مارچلو بیلسا شد. این برای پنجمین بار متوالی بود که یک مربی آرژانتینی، موفق به حذف تیم ملی فوتبال برزیل از رقابت‌های کوپاامریکا می‌شود.

 

اتفاقی که باتوجه به نمایش‌های دو تیم در مرحله گروهی، چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود. پس از اینکه برزیل از جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شد، مدیران فدراسیون فوتبال این کشور تمام تلاش خود را برای استخدام کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی این تیم به کار گرفتند اما اسطوره ایتالیایی‌ دنیای مربیگری، تصمیم گرفت روی نیمکت رئال بماند و فرصت اولین تجربه ملی خود را در امریکای جنوبی رد کند. در نهایت، چند ماه پیش از برگزاری کوپاامریکا دوریوال جونیور که سابقه سال‌ها حضور در لیگ برزیل را داشت به عنوان سرمربی این تیم انتخاب و در مدتی کوتاه، نتوانست برزیل را به تیمی مدعی تبدیل کند.

 

با دیدن نمایش نسل جدید فوتبال برزیل زیر نظر دوریوال، می‌توان به رونالدینیو حق داد که رغبتی برای تماشای بازی این نسل از فوتبال برزیل نداشته باشد. سلسائو با تنها یک برد، جام را ترک کرد و رسانه‌ها و مردم فوتبالدوست این کشور بشدت به این نسل از فوتبال ملی برزیل تاختند. نسلی که از سوی رسانه‌های برزیلی، «معمولی» توصیف شده بود. بی‌راه نیست اگر بگوییم که این روزها، کمتر تیمی از برزیل می‌ترسد و حالا مدیران فوتبالی این کشور باید برای نجات پرافتخارترین تیم جهان پیش از جام جهانی ۲۰۲۶ راهی پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما