شناسهٔ خبر: 66964307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ۲ماه نخست سال؛

۶۵۱ هزار تن کالا در استان اردبیل جابجا شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۶۵۱ هزار تن کالا در این استان طی ۲ ماه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا در شهرستان پارس‌آباد به صدور ۴۵ هزار و ۱۹۴ برگ بارنامه در این مدت اشاره کرد و گفت: سیمان فله‌ای و کیسه‌ای ، انواع بنزین ، آب معدنی ، سیب زمینی ، سیر ، مصالح ساختمانی ، شمش آهن ، گندم و گازوئیل عمده اقلام و کالاهایی است که در ۲ ماه اول سال جابجا شده است.

وی با بیان اینکه روند جابجایی کالا در این استان به صورت عادی ادامه دارد، گفت: در ۲ ماه گذشته ۳۳۱ هزار تن کالا از اردبیل ، ۴۹ هزار تن کالا از پارس‌آباد ، ۲۰۲ هزار تن کالا از نمین ، ۱۸ هزار تن کالا از بیله‌سوار ، ۲۲ هزار تن کالا از مشگین‌شهر ، هشت هزار تن کالا از گرمی ، ۱۷ هزار تن کالا از خلخال و سه هزار تن کالا از اصلاندوز جابجا شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل از افزایش ۹۳ درصدی صدور بارنامه در گرمی مغان خبرداد و ادامه داد: سال قبل در این بازه زمانی ۵۶۷ برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود و این در حالی است که در ۲ ماه گذشته بیش از هزار برگ بارنامه صادر شده است.

وی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی جابجایی کالا در شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: در حالی که در ۲ ماه اول سال گذشته ۳۰۴ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود،این رقم در سال جاری به ۳۳۱ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا ، ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ راننده در قالب ۹۰ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا در حال خدمات‌رسانی به مردم استان اردبیل هستند.

نظر شما