شناسهٔ خبر: 66964048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اردوغان از موضع لیبی در دیوان بین المللی قدردانی کرد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در آنکارا با یکدیگر دیدار کردند و اردوغان موضع لیبی در خصوص مساله فلسطین را ستود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی امروز (شنبه) در آنکارا در نشستی دوجانبه درباره زمینه‌های مختلف همکاری ترکیه و لیبی و تلاش برای حمایت از آرمان فلسطین با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

هاکان فیدان، وزیر امورخارجه ترکیه و عادل جمعه، وزیر امور دولت لیبی در این دیدار حضور داشتند.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری لیبی، اردوغان در این دیدار با اشاره به همسویی لیبی با موضع ترکیه از مواضع این کشور در دیوان بین‌المللی قدردانی کرد.

سران ۲ کشور همچنین درباره همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بحث و رایزنی و نتایج دیدارهای قبلی بین الدبیبه و اردوغان را بررسی کردند.

خبر مرتبط
هشدار ترکیه درباره دخالت ناتو در جنگ اوکراین/ منجر به بحران می‌شود

فیدان در نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در روز جمعه به خبرنگاران گفت: «شرکت ائتلاف در درگیری منجر به بحران‌های بیشتر و گسترش درگیری در منطقه خواهد شد.»

آنها به‌علاوه بر اهمیت حمایت از هیات سازمان ملل در لیبی (UNSMIL) و هماهنگی با کشورهای مربوطه برای دستیابی به انتخابات بر اساس قوانین عادلانه و شفاف تأکید کردند.

خبر مرتبط
هشدار جدی ترکیه نسبت به دخالت ناتو در جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه هشدار داد که دخالت ناتو در درگیری در اوکراین منجر به بحران‌های بیشتری خواهد شد.

علاوه‌ بر این در این نشست، همکاری‌های قابل توسعه، توافق بر سر چندین پروژه که در خدمت منافع ۲ کشور است و تشکیل شورای همکاری راهبردی لیبی و ترکیه به ریاست هر ۲ طرف در آینده نزدیک در طرابلس مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما