شناسهٔ خبر: 66964110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اردوغان موضع لیبی درباره فلسطین را ستود

ايسنا : رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در آنکارا با یکدیگر دیدار کردند و اردوغان موضع لیبی در خصوص مساله فلسطین را ستود.

صاحب‌خبر -

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی امروز (شنبه) در آنکارا در نشستی دوجانبه درباره زمینه‌های مختلف همکاری ترکیه و لیبی و تلاش برای حمایت از آرمان فلسطین با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

هاکان فیدان، وزیر امورخارجه ترکیه و عادل جمعه، وزیر امور دولت لیبی در این دیدار حضور داشتند.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری لیبی، اردوغان در این دیدار با اشاره به همسویی لیبی با موضع ترکیه از مواضع این کشور در دیوان بین‌المللی قدردانی کرد.

خبر مرتبط
ترکیه هشدار داد/ دخالت ناتو در جنگ اوکراین منجر به بحران‌ می‌شود

فیدان خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای ناتو به تلاش‌های خود برای حمایت نظامی (از اوکراین) ادامه می‌دهند، ترکیه موضوع انتقال حل و فصل اوضاع به حوزه دیپلماتیک را مطرح می‌کند.

سران ۲ کشور همچنین درباره همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بحث و رایزنی و نتایج دیدارهای قبلی بین الدبیبه و اردوغان را بررسی کردند.

آنها به‌علاوه بر اهمیت حمایت از هیات سازمان ملل در لیبی (UNSMIL) و هماهنگی با کشورهای مربوطه برای دستیابی به انتخابات بر اساس قوانین عادلانه و شفاف تأکید کردند.

خبر مرتبط
اردوغان امارات را به عربستان ترجیح داد/ سلطان چه خوابی برای ترکیه دیده است؟

مرکز عربی واشنگتن دی سی در بخش دیگری از مقاله خود آورده، عوامل متعددی در آشتی با شتاب ترکیه و امارات نقش داشته اند.

علاوه‌ بر این در این نشست، همکاری‌های قابل توسعه، توافق بر سر چندین پروژه که در خدمت منافع ۲ کشور است و تشکیل شورای همکاری راهبردی لیبی و ترکیه به ریاست هر ۲ طرف در آینده نزدیک در طرابلس مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما