شناسهٔ خبر: 66963868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه:

هنگام ثبت نام در مدارس نباید هیچ وجهی گرفته شود

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان حین ثبت‌نام در مدارس دولتی را ممنوع دانست و از خانواده‌ها خواست هرگونه شکایت در این خصوص را اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین؛ وحید درکه ، با اشاره به شروع ثبت‌نام در مدارس، گفت: مدارس دولتی حق دریافت هیچ وجهی بابت ثبت‌نام تحت هیچ عنوانی از جمله همیاری و … را ندارند و تنها در صورتی که خود والدین تمایل داشته باشند، می‌توانند به مدرسه کمک مالی کنند.

وی با بیان اینکه برای مدارس غیرانتفاعی نیز با توجه به درجه‌بندی که دارند و خدماتی که ارائه می‌دهند کف و سقف شهریه در نظر گرفته شده، ادامه داد: در این مدارس اخذ هرگونه وجه اضافی نسبت به شهریه‌ای که در نظر گرفته شده ممنوع است و حق تحمیل هیچگونه خدمات به دانش‌آموزان و اخذ هزینه بابت آن را ندارند.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ کرمانشاه، مدارس غیرانتفاعی نباید انواع کلاس‌های فوق برنامه و یا خدمات جانبی را به اجبار به دانش‌آموزان تحمیل کنند و بابت آن پول بگیرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه از خانواده‌ها درخواست کرد هرگونه شکایت در این زمینه را با آموزش و پرورش و یا انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در میان بگذارند.

درکه بر لزوم تعیین تکلیف هزینه سرویس مدارس نیز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه تعیین نرخ مصوب سرویس مدارس زمان ‌بر بوده و به مصوبه شورای شهر نیاز دارد، باید از همین حالا فرآیند آن آغاز شود تا در فصل مدرسه با چالش مواجه نشویم.

درکه عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تاخیر در تعیین نرخ سرویس مدارس تا مدتی پس از شروع فعالیت سرویس‌ها، والدین دچار سردرگمی شدند و نباید اجازه داد امسال نیز این مشکل تکرار شود.

نظر شما