شناسهٔ خبر: 66963717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

باقری: عملیات وعده صادق بازدارندگی پوشالی رژیم صهیونیستی را از بین برد

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز با عملیات وعده صادق، ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را به زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفت. سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز با عملیات وعده صادق، ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را به زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز (شنبه) در اجلاس بین‌المللی غزه؛ مظلوم مقاوم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی در حال برگزاری است، اظهارداشت: امروز غزه مقتدر و مطلوکومانرتین مساله جهان است و فلسطین موضوعی راهبردی در منطقه و در جهان مطرح بوده، اما از یک زمانی قدرت‌های جهان تلاش کردند موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویتی مصنوعی بدهند و یک ملت به نام فلسطین را در میان قراردادهای پوشالی سیاسی محو کنند.

وی گفت: آنچه توانسته همه این کنفرانس‌ها، سیاست‌ها و توطئه‌ها را خنثی کند مقاومت اسلامی است. مقاومت اسلامی جریانی سیاسی یا اجتماعی نیست بلکه ریشه در باور مردم فلسطین و آزادی خواهان جهان دارد. پیام مردم فلسطین در همه جای دنیا حتی داخل خاک آمریکا و سازوکارهای بین المللی با لبیک مواجه می‌شود.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و مسیر زیست موجودیت نا مشروع رژیم صهیونیستی است. این رژیم تسلیم یا مقاومت در برابر مقاومت را پیش رو داشت. امروز که تصمیم به مقابله با مقاومت گرفته وضعیتش روز به روز بدتر می‌شود.

باقری ادامه داد: آن روز که عملیات طوفان الاقصی شروع شد هیچ کشوری رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرده بود ولی امروز اینطور شده است، امروز کمتر از ده رای به نفع رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی ثبت می‌شود و در سطح افکار عمومی نیز در کشورهای غربی تظاهرات‌های زیادی را شاهدیم و منفورترین موجودیت روی کره زمین، رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: در عرصه حقوقی نیز رژیم صهیونیستی شرایط بسیار سختی را می‌گذراند. رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف رو به افول است. کشتار و جنایات چندماهه این رژیم بسیج جهانی علیه این رژیم را ایجاد کرده است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تلاش جدی محور مقاومت بود که توانست جنین وضعیتی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این رژیم هیچ گاه نتوانست علی رغم کمک‌های بی دریغ آمریکا، ابتکار عمل را دستش بگیرد.

باقری ادامه داد: به هم پیوستگی جبهه مقاومت در کل منطقه و امتداد مستمر جریان مقاومت حاصل عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی بود. رژیم صهیونیستی دست به یک خطای راهبردی زد و به یک مقر دیپلماتیک ایران در دمشق حمله کرد ولی ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز این ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را هم با زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفته است.

وی افزود: شاید اگر صهیونیست‌ها اندکی فکر داشتند دست به چنین خطایی نمی‌زدند تا بازدارندگی پوشالی آنها حفظ می‌شد، ولی همه دیدند که آنها توان لازم برای دفاع از موجودیت نامشروع خود را نداشتند. امروز کشورهای جهان بر این موضوع مصر هستند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی غیرقابل اغماض است و صهیونست‌ها با هیچ توجیهی نمی‌توانند با کودک کشی شسکت‌های خود را جبران کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن باید بدانند که راهی جز گفتگو ندارند. آنها باید پیام مقاومت را به خوبی درک کنند. امروز مقاومت در غزه مستحکم تر از قبل است و این پیام قوی برای صهیونیست ها است.

باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از جریان مقاومت در منطقه حمایت می‌کند و این حمایت صرفا منحصر به ایران نیست. امروز هم افزایی بسیار هوشمندانه و مدبرانه‌ای را برای تقویت جبهه مقاومت شاهد هستیم.

وی گفت: مقاومت جریانی ثبات ساز در منطقه است و وطیفه اصلی آن ممانعت از تنش زایی صهیونست‌ها است و عامل و سکوی استوارِ ثبات در منطقه است. مقاومت صرفا یک سازوکار سلبی برای نفی تجاوزگری و اشغالگری نیست بلکه سازوکاری ایجابی برای اداره منطقه است که نشان از دور اندیشی امام راحل و آینده نگری رهبری انقلاب ایران دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جریان مقاومت دستاوردی بزرگ است و باید پاس داشته شود و همگی وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بیشتر شود و این می‌تواند پشتوانه مقاومت فلسطین شود. ما نباید از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم غزه بگذریم. آینده ای درخشان تر را پیش روی مقاومت در منطقه خواهیم داشت و همانطور که رهبری گفتند دور نخواهد بود که نماز را در قدس بجا آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما