شناسهٔ خبر: 66961655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشست بین‌المللی غزه مظلوم مقاوم|

باقری: طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در برابر بن‌بست تاریخی قرار داد

سرپرست وزارت امور خارجه در نشست بین‌المللی غزه مقاوم با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در برابر بن‌بستی تاریخی قرار داد، گفت که مبارزه رژیم صهیونیستی با مقاومت اکنون به نقطه شکست رسیده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» روز شنبه، ۱۲ خرداد با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه طی سخنانی در این اجلاس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، گفت: اصلی‌ترین موضوع امروز جهان اسلام و همه جهان، غزه مقاوم مظلوم است.

باقری با بیان اینکه فلسطین همواره به‌عنوان موضوعی راهبردی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح بوده است، اظهار کرد: برخی جریان‌های خارج از منطقه تلاش کردند تا موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویت داده و فلسطین را حذف کنند، اما آنچه سبب شد همه این دسیسه‌ها خنثی شود، جریان مقاومت اسلامی به پرچم‎داری امام خمینی (ره) است.

مقام ارشد وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی ریشه در باور همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و مردم فلسطین دارد، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که پیام مقاومت فلسطین در سراسر جهان حتی درون خاک آمریکا و درون سازوکارهای بین‌المللی با لبیک مواجه می‌شود. 

باقری، طوفان الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین و نقطه عطفی در مسیر زیست موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در برابر دو بن‌بست تاریخی قرار دارد؛ تسلیم به مقاومت یا مبارزه با آن.

وی افزود: مبارزه رژیم صهیونیستی با مقاومت اکنون به نقطه شکست رسیده است و قطع روابط دیپلماتیک دیگر کشورها با این رژیم را درپی داشته است و این رژیم در سازمان ملل شاهد از بین رفتن نفوذ خود است.

باقری با تشریح ابعاد شکست رژیم صهیونیستی در عرصه‌های بین‌المللی، گفت: رژیم صهیونیستی در سطح افکار عمومی با اعتراض‌های چندین هزار نفری مواجه شده است؛ امروز منفورترین موجودیت نزد همه مردم کره زمین، رژیم صهیونیستی است؛ وضعیت این رژیم در نهادها و سازوکارهای حقوقی نیز بغرنج شده است که نمونه‌های آن احکام دیوان دادگستری بین‎المللی و دیوان کیفری بین‎المللی هستند.

سرپرست وزارت امور خارجه، عنوان کرد: مروری بر دیپلماسی عمومی، رسانه‌ها و عرصه حقوقی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در هشت ماه گذشته در مسیر افول حرکت کرده و تنها یک ابزار دارد و آن هم کشتار و قتل‌عام است که با اعتراض‌های جدی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب میان دو بن‌بست یادشده برای رژیم صهیونیستی در هر حالتی به شکست این رژیم می انجامد، تاکید کرد: این رژیم با وجود حمایت‌های آمریکا نتوانست ابتکار عمل را در دست بگیرد؛ رژیم صهیونیستی امیدی در عرصه مناسبات بین‌المللی ندارد.

باقری، بهم‌پیوستگی و هم‌افزایی جریان مقاومت را نتیجه و حاصل مهم عملیات طوفان الاقصی دانست و بیان کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای خروج از انزوا به خطای دیپلماتیک حمله به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق منجر شد؛ این خطا با اقتدار ایران در تنبیه متجاوز روبرو شد که فرایند زوال رژیم صهیونیستی را تشدید کرد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق توهم بازدارندگی رژیم صهیونیستی را نابود کرد، افزود: اگر صهیونیست‌ها اندکی فکر می‌کردند، هرگز دست به چنین خطای راهبردی نمی‌زدند که سبب شد بازدارندگی دوساله‌اش نیز فرو بریزد.

سرپرست وزارت امور خارجه، تاکید کرد: امروز دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان بر این موضوع مُصر هستند که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها نمی‌توانند با جنایت شکست‌های خود را جبران کنند و این وضعیتی است که مقاومت برای آن ها ایجاد کرده است.

باقری، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و ‌حامیانش بدانند که راهی جز پذیرفتن گفتمان مقاومت در منطقه ندارد؛ امروز مقاومت در غزه مستحکم‌تر و قوی‌تر از هشت ماه قبل است.

مقام ارشد وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران مانند دهه‌های گذشته در چارچوب سیاست‌های راهبردی خود برای دفاع از مظلوم در برابر ظالم، از مقاومت در منطقه دفاع می‌کند، گفت: امروز حمایت از مقاومت منطقه محدود به ایران نیست و این یکی دیگر از دستاوردهای طوفان الاقصی است.

باقری با اشاره به اینکه ما امروز شاهد هم‌افزایی جدیدی میان جریان‌های مقاومت منطقه هستیم و این موضوع ظرفیت آن را افزایش داده است، تاکید کرد: مقاومت اکنون جریان و عامل ثبات‎ساز در منطقه است و واقعیتی در منطقه است که سازوکاری سلبی برای نفی جنایت نیست، بلکه رویکردی ایجابی برای اداره منطقه است؛ این نشان‌دهنده بلوغ مقاومت و دوراندیشی امام خمینی (ره) و هدایت رهبر انقلاب است.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مقاومت یک‌عنصر ثبات‌ساز در منطقه است که کسی نمی‌تواند به حذف آن فکر کند، بیان کرد: این دستاورد باید از سوی همه ما پاس داشته شود و در همه عرصه‌ها و هر جای جهان برای افزایش فشارها علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش افزایش یابد.

به گفته وی، این فشارها می‌تواند عاملی در تامین حقوق مردم غزه باشد؛ ما نباید از هیچ ظرفیت و فرصتی برای جلوگیری از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و کمک رسانی به مردم غزه بی‌توجهی عبور کنیم.

مقام ارشد وزارت امور خارجه در پایان گفت: با بلوغ موجود در سطح منطقه و جهان درباره مقاومت فلسطین ما می‌توانیم امیدوار به آینده‌ای روشن‌تر برای منطقه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما