شناسهٔ خبر: 66961038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

علی باقری در همایش «غزه؛ مظلوم مقاوم»:

رژیم صهیونیستی در تمام عرصه‌ها رو به افول است

سرپرست وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه امروز منفورترین موجودیت نزد همه مردم‌ کره زمین، رژیم صهیونیستی است، گفت: رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، حقوقی، رسانه‌ای و ... رو به افول است. امروز تمام ابزار این رژیم منحوس، کشتار و جنایت است و همین‌ جنایتکاری نوعی بسیج بین‌المللی را علیه این رژیم‌ سامان داده است.

صاحب‌خبر -

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، صبح امروز، شنبه 12 خردادماه در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» با بیان اینکه امروز غزه مظلوم مقتدر، مهمترین مسئله جهان است، گفت: فلسطین همواره به عنوان موضوعی راهبردی در منطقه جهان اسلام مطرح بوده است اما از یک‌زمانی جریان‌های قدرت در دنیا تلاش کردند تا با استفاده از ظرفیت‌های قدرت خود موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویت مصنوعی داده و فلسطینیان را در میان توافق‌های پوشالی محو کنند اما چیزی که توانست تمامی این تدابیر را خنثی کند، حرکتی است که ابرمرد تاریخ امام(ره) انجام داد و آن همان مقاومت اسلامی است. 

وی ادامه داد: مقاومت ریشه در باور تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دارد. لذا پیام مقاومت مردم فلسطین در جهان حتی در غرب و داخل خاک‌ آمریکا با لبیک مواجه می‌شود. اقدامی که مقاومت فلسطین با عنوان طوفان‌الاقصی رقم‌ زد، نقطه عطفی در مسیر زیست یک موجودیت نامشروع بوده است. این‌ عملیات رژیم صهیونیستی را در برابر دو بن‌بست تاریخی تسلیم در برابر مقاومت یا مقابله با آن‌ قرار داد؛ اگر تسلیم می‌شد رو به پایان بود اما اکنون که‌ مقابله با مقاومت را برگزیده، وضعیت‌ آن‌ روز به روز بدتر می‌شود. 
 
وی افزود: امروز کشورهای متعددی رابطه خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده‌اند. امروز رژیم صهیونیستی با همه تلاش‌هایی ‌که قدرت‌های حامی او ترتیب داده‌اند، نتوانسته سازوکارهای بین‌المللی که حامی او باشند را ترتیب دهد. در سطح افکار عمومی نیز در کشورهای غربی تظاهرات چند صد هزار نفری در دنیا مشاهده می‌شود و امروز منفورترین موجودیت نزد همه مردم‌ کره زمین، رژیم صهیونیستی است. 
 
باقری بیان کرد: امروز در عرصه حقوقی نیز نهادهای بین‌المللی مانند دادگاه لاهه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند. لذا اگر به وضعیت مناسبات بین‌المللی در عرصه‌های سیاسی، حقوقی، رسانه‌ای و ... بنگریم، مشاهده می‌کنیم که وضعیت رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه‌ها رو به افول است. امروز تمام ابزار این رژیم منحوس، کشتار و جنایت است و همین‌ جنایت است که نوعی بسیج بین‌المللی را علیه این رژیم‌ سامان داده است.
 
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: این‌ ابتکار و تلاش جدی جریان مقاومت بود که چنین وضعیتی را بر رژیم‌ صهیونیستی تحمیل کرد. این‌ رژیم در جریان تحولات چند ماه اخیر نتوانست ابتکار عمل را در دست داشته باشد و حمایت‌های آمریکا نیز امیدی را برای آنها باقی نگذاشته است. اتفاق دیگر پس از عملیات طوفان‌الاقصی به هم پیوستگی جریان‌ مقاومت در منطقه بود. 
 
باقری اظهار‌ کرد: حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز از دیگر اشتباهات فاحش آن‌ها بود اما اقتدار ایران در تنبیه متجاوز، نقشه شوم آن‌ها را به فرآیند زوال این رژیم تبدیل کرد و بازدارندگی‌ پوشالی و بدون استحکام آن‌ها را از بین برد. امروز همه جهان بر این مسئله مصر هستند که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی بشری است و آنها نمی‌توانند شکست خود را با کودک‌کشی جبران کنند و این وضعیت را مقاومت برای این رژیم منحوس ایجاد کرده است. 
 
وی بیان‌ کرد: استکبار جهانی باید گفتمان و اهداف مقاومت را به خوبی درک کند. امروز مقاومت در غزه محکم‌تر از ماه‌های قبلی است. جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته همچنان از جریان مقاومت به عنوان جریان مشروع در منطقه حمایت می‌کند. البته این حمایت صرفا منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست. ما امروز هم‌افزایی بسیار هوشمندانه‌ای میان بخش‌های مختلف مقاومت مشاهده می‌کنیم و این مسئله ظرفیت جدیدی برای نقش‌آفرینی مقاومت ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: وظیفه مقاومت جلوگیری از تنش‌آفرینی صهیونیست‌ها به عنوان سکوی استوار ثبات در منطقه است. مقاومت رویکرد ایجابی و سازوکار برای اداره منطقه و واحدهای جغرافیایی در سطح منطقه است که نشان‌دهنده دوراندیشی امام(ره) و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در واقع مقاومت‌ عنصر ثبات‌ساز غیرقابل انکار در منطقه است. 
 
باقری در پایان گفت: وظیفه داریم از همه توان‌ خود در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم تا فشارها علیه رژیم صهیونیستی و حامیان او بیشتر شود. این‌ فشارها قطعا پشتیبان جریان‌ مقاومت و مردم غزه خواهد بود. ما نباید از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم مظلوم‌ غزه بگذریم. امروز کمک به مردم‌ غزه یک‌وظیفه شرعی و واقعیت انسانی است. ان‌شالله آینده‌ای درخشان‌تر پیش روی جریان مقاومت خواهد بود و طبق فرموده مقام معظم رهبری نماز را در قدس به جا خواهیم آورد.
انتهای پیام

نظر شما