شناسهٔ خبر: 66963419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی و تجلیل از قایقرانان المپیکی و پارالمپیکی | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -
وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی گفت: کسب ۸ سهمیه المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی نشان دهنده این است که در این رشته ورزشی کار پایه‌ای صورت گرفت و من بابت این اتفاق تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو دارم.
به گزارش روابط‌عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون قایقرانی، در مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مسئولین کمیته ملی المپیک معاونین وزیر و جمعی مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
 
در این مراسم از قایقرانان صاحب سهمیه المپیک و پارالمپیک به همراه مربیانشان تجلیل شد. مهسا جاور، فاطمه مجلل، زینب نوروزی، علی آقا میرزایی، محمدنبی رضایی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی و سعید حسین‌پور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشتند.
 
در ابتدای این مراسم از سوی مهسا جاور و محمد علی آقا میرزایی دو المپین ایران در بازیهای پاریس هدیه ای به رسم یادبود و تشکر به وزیر ورزش و جوانان اهدا گردید.
 
معرفی امتیازآورترین ورزشکاران لیگ‌های قایقرانی دیگر برنامه ای بود که در این مراسم اجرا شد.
 
زهرا مطهر امتیاز آورترین ورزشکار لیگ آبهای آرام
 
مریم آقایی امتیاز آورترین ورزشکار کایاک لیگ آبهای آرام
 
محمدنبی رضایی امتیاز آورترین کانوی آبهای آرام
 
خاطره فرجی امتیاز آورترین ورزشکار اسلالوم بانوان
 
محمد مهدوی نیا امتیازاورترین اسلالوم مردان
 
زینب نوروزی امتیاز آورترین روئینگ بانوان
 
امیرحسین محمودپور و حمیدرضا رضوانی امتیازآورترین ورزشکار لیگ روئینگ مردان
 
در پایان مراسم نیز تیم‌های حاضر در لیگ‌های قایقرانی در رشته‌های آبهای آرام، اسلالوم، دراگون‌بوت، روئینگ و کانوپولو در بخش بانوان و آقایان کاپ‌های خود را دریافت کردند.
 
علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی در این مراسم بیان کرد: جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که ۷۴ تیم مردان و زنان در لیگ داشتیم. ۶۴ مربی که بخشی از آن‌ها ورزشکار بودند، مشغول به کار شدند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کارآفرینی کردیم. ۱۰۷ داور نیز مشغول به فعالیت بودند. از خیرینی که کنار من بودند و کمک کردند، تشکر می‌کنم.
 
وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی و تجلیل از قایقرانان المپیکی و پارالمپیکی گفت: شهادت رئیس جمهور عزیز که پشتوانه ورزش کشور بودند را تسلیت می‌گویم. غم از دست دادن این عزیز و همراهان‌شان برای ما سخت است و ورزش پشتوانه بزرگی را از دست داد. ایشان در کمتر از ۷ ماه، دو بار در جمع ورزشکاران افتخارآفرین حضور پیدا کرد و تاکید ایشان این بود که خدمت‌گذاری به جامعه ورزش نباید فراموش شود.
 
کیومرث هاشمی ادامه داد: ان‌شاءالله ما ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و برای مردم به ویژه جامعه ورزش خدمت‌گذار باشیم. کسب ۸ سهمیه المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی نشان دهنده این است که در این رشته ورزشی کار پایه‌ای صورت گرفت و من بابت این اتفاق تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو دارم.
 
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم سیستم باشگاه‌داری را در سطح کشور بیشتر و بهتر کنیم، شرایط ورزش قهرمانی پیشرفت خواهد کرد. تنها راه نجات ورزش کشور، بحث توسعه باشگاه‌داری است و باشگاه‌ها موتور محرکه رشته‌های ورزشی هستند و فدراسیون‌ها تحت برگزاری لیگ‌های مختلف باید استعدادها را شناسایی کنند و تحت این پروسه می‌توانیم تیم‌های ملی خوبی داشته باشیم.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان درحال تکمیل طرح آمایش سرزمین و طرح ملی پیشرفت ورزش کشور است تا ورزش کشور به سطح ایده‌آل و استاندارد خود برسد. ما ۳۳ هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در وزارت‌خانه ثبت کردیم و باید تناسبی میان تقسیم‌بندی‌ها در رشته‌های ورزشی وجود داشته باشد و این در بحث آمایش سرزمین در نظر گرفته شده است. ما نظرات مختلف را در مناطق مختلف با دستگاه‌های ورزشی گرفتیم و با تکمیل آن طرح آمایش سرزمین به سرانجام خواهد رسید.
 
او افزود: در طرح ملی پیشرفت ورزش کشور، برای هر فرد از بدو تولد برنامه ورزشی درنظر گرفته شده است. در این طرح هرکسی که به عنوان یک شهروند فعالیت می‌کند، ورزش را به عنوان سرلوحه امور خود در نظر می‌گیر‌د. بهترین نوع اجرای این طرح در باشگاه‌ها صورت می‌گیرد و فدراسیون قایقرانی در این راستا به خوبی پیش رفته است.
 
هاشمی در پایان گفت: امیدوارم با کمک یکدیگر شرایطی را برای توسعه ورزش کشور به وجود بیاوریم و دولت‌ها موظف هستند در بخش سخت‌افزاری و اعتبارات کمک کنند و امیدواریم قهرمانان کشور ما در میادین المپیک و پارالمپیک به خوبی بدرخشند.

نظر شما