شناسهٔ خبر: 66963227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعزام ۸۰ اتوبوس شهری قم به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از آمادگی همه امکانات این سازمان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران و ساکنان در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به نزدیک شدن به ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: کاروان‌هایی که برای مراسم به حرم امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند، به‌طور قطع چند ساعتی را در قم توقف می‌کنند و به زیارت حرم مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و به همین دلیل در شهر قم نیازمند سرویس‌دهی منظم اتوبوسرانی هستیم.

وی افزود: برای این منظور تعداد ۶۰ تا ۷۰ اتوبوس در پارک سوار شمالی و انتهای بلوار سردار سلیمانی قرار می‌گیرند تا بتوانند به مردم خدمت‌رسانی کنند. بلوار شهید سردار سلیمانی و در محدوده صحن جوادالائمه حرم مطهر نیز محل دپو و پارکینگ این اتوبوس‌ها خواهد بود تا استقرار داشته باشند و خدمات‌رسانی را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در خط حرم به جمکران افزایش حضور مردم پیش‌بینی شده است و به‌طور قطع کسانی که به زیارت حرم مطهر می‌روند به جمکران نیز خواهند رفت؛ برای این مسیر نیز تعداد اتوبوس‌ها افزایش دو برابری خواهند داشت.

نیک اضافه کرد: در واقع اگر در شرایط عادی تعداد ۱۲ دستگاه اتوبوس برای این خط وجود دارد در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، این به ۲۴ دستگاه اتوبوس افزایش می‌یابد و چنانچه افزایش مجدد و بیشتر احساس شود، به‌سرعت انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های شهری که از قم به مرقد امام (ره) با هماهنگی شورای تأمین استان و سایر نهادها اعزام می‌شوند بین ۷۰ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس خواهد بود، گفت: در این زمینه تمام تدابیر اندیشیده شده است و رانندگان نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و یک اتوبوس نیز به عنوان اتوبوس تعمیرکار تا پایان مسیر در رفت و برگشت همراه این اتوبوس‌ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: تیم‌های نظارتی به صورت اسکورت در ابتدا و انتهای اتوبوس‌ها قرار خواهند داشت، همچنین بازرسی‌های عمومی در سطح شهر در تمام پارک سوارها قرار دارند.

نیک افزود: آماده‌باش شرکت اتوبوسرانی قم از شنبه شب آغاز شده است و تا پایان روز پانزدهم خرداد ادامه خواهد داشت تا بتواند بهترین خدمت‌رسانی را به زائران و ساکنان شهر قم داشته باشد.

نظر شما