شناسهٔ خبر: 66963210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان:

۱۱۰ هزار اصله درخت برای ۳۰ محور شهر اصفهان خریداری شده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طبق دستور شهردار، معاون خدمات شهری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که حامیان خوبی برای حفظ محیط زیست شهر زندگی هستند، تا پایان خرداد ۱۱۰ هزار اصله درخت در سطح شهر کشت و مشکلات و نواقص پرچین‌های درختان نیز رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از چالش‌های اصلی که در شهر اصفهان با آن روبه‌رو هستیم، موضوع خشکسالی و آلودگی هوا است که این دو مورد با درختان این کلان‌شهر ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: خشکسالی در چند سال اخیر خسارت زیادی را به درختان وارد کرده است و به همین دلیل طبق دستور شهردار، معاون خدمات شهری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که حامیان خوبی برای حفظ محیط زیست شهر زندگی هستند، تا پایان خرداد ۱۱۰ هزار اصله درخت در سطح شهر کشت و مشکلات و نواقص پرچین‌های درختان نیز رفع می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: برای این منظور، به جای استفاده از درختان ضعیف با سن کم، با توجه به محورهایی که در این راستا برای هر منطقه انتخاب شد، گونه‌های مناسب توسط قسمت طراحی سازمان و نیروهای آب‌وخاک و با هماهنگی مسئولان فضای سبز برای محورها انتخاب شد.

حق‌شناس اضافه کرد: خیابان زرین‌کوب در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از نقاطی است که مشکلات محور میانی آن رفع و تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: استعلامات مناطق پانزده‌گانه و ناژوان نیز انجام شده است و گونه‌هایی که برای شهر خریداری شده متناسب با شرایط محیطی، آب و خاک برای هر منطقه متفاوت است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: کاشت گونه‌ها در خیابان ارغوانیه منطقه ۱۵ تمام شده است و در خیابان فرزانگان منطقه ۷ در حال انجام است که در این مناطق گونه‌های مقاومی همچون زرشک قرمز کاشته شده است.

وی اظهار کرد: از شهروندان خواهشمندیم با وجود اینکه گونه‌های در نظر گرفته شده مقاوم هستند، اما هنگام تردد در خیابان مراقب محورهای منتخب برای کشت باشند که تا بیستم خرداد سال جاری ۱۱۰ هزار درخت در ۳۰ محور کشت شود.

حق‌شناس افزود: با توجه به اینکه سال‌های گذشته گونه‌های ضعیف‌تری کاشته و برخورد فیزیکی شهروندان و تردد موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شد و گونه‌ها متناسب با شرایط آب و خاک نبود، سال جاری درختان مقاوم‌تری خریداری شده و کاشته می‌شود، همچنین در محورهای منتخب، بستر خاک که کامپکت شده است، اصلاح می‌شود، کوددهی نیز در حال انجام است تا به‌صورت علمی و اصولی کاشت ۱۱۰ هزار اصله درخت انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل بیشتر گل‌های بهاری همچون همیشه‌بهار، میناچمنی و بنفشه رو به پایان است، ۸۰ استعلام گل‌وگیاه برگزار و نسبت به خریداری گل‌های متناسب و مقاوم برای شهر اقدام شده است و تا پایان خرداد کشت آن‌ها انجام می‌شود.

نظر شما