شناسهٔ خبر: 66963004 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوخت میان تقطیر ۱۸ واحد صنعتی زنجان با گاز طبیعی جایگزین شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون طرح جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان تقطیر ۱۸ واحد صنعتی استان با مجموع مصرف ۹ هزار مترمکعب بر ساعت انجام شده است.

صاحب‌خبر -

رحیم سلیمانی نژاد گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، گازرسانی به ۸۲ واحد تولیدی و صنعتی استان با مجموعه مصرف ۴۵ هزار مترمکعب بر ساعت گاز در راستای جلوگیری از مصرف سوختهای میان تقطیر تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اجرای سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر؛ تصریح کرد: با بهره‌مندی ۷۹ واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲، تعداد واحدهای صنعتی - تولیدی بهره‌مند از گاز در استان به ۲ هزار و ۵۹۰ واحد افزایش یافت.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ شهرک صنعتی فعال، سه ناحیه صنعتی و سه محور صنعتی ذاکر- بناب ، روی و نورین بهره‌مند از گاز طبیعی هستند، اظهار داشت: مجهز شدن شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های فعال به انرژی گاز، گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز طبیعی، گفت: این نوع سوخت در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، نقش موثری دارد بر همین اساس توسعه گازرسانی و تامین گاز مورد نیاز صنایع استان ضروری است.

سلیمانی نژاد تاکید کرد: گازرسانی به صنایع علاوه بر تاثیر مستقیم بر ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، نقش موثری در صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های طبیعی دارد.

نظر شما