شناسهٔ خبر: 66962972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: کیفیت برگزاری امتحانات دانش آموزان مطلوب است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه تمهیدات و مقدمات برگزاری امتحانات پایان ترم دانش آموزان در استان فراهم شده و مشکلی وجود ندارد، گفت:کیفیت برگزاری امتحانات دانش آموزان گیلان مطلوب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله عباسی روز شنبه در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان گیلان در دبیرستان شاهد حضرت فاطمه زهرا (س) ناحیه ۲ رشت اظهار کرد: امکانات لازم برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان فراهم شده و کیفیت برگزاری آزمون‌ها مطلوب است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم سراسری و نهایی در حال برگزاری است افزود: سال گذشته آزمون پایه دوازدهم نهایی بود اما از امسال در هر سه مقطع به صورت سراسری برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: آزمون دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به دلیل تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به صورت هماهنگ کشوری در حال برگزاریست.

وی اظهار کرد: تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور بر اساس قانون و تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش بوده که کار بسیار خوبی است و مانند گذشته سرنوشت دانش‌آموزان در چهار ساعت کنکور سراسری تعیین نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان برای ترمیم معدل در امتحانات پایان ترم شرکت کردند که امکان شرکت برای ترمیم معدل فرصت خوبی برای آنان است.

وی از زحمات معلمان، دبیران، مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات دانش آموزان قدردانی کرد.

۴۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه و هفت هزار و ۲۳۰ داوطلب ترمیم نمره در گیلان در امتحانات نهایی شرکت کردند و بیش از ۲ هزار نفر در ۱۷۳ حوزه وظیفه اجرای آزمون‌ها نهایی را بر عهده دارند.

نظر شما