شناسهٔ خبر: 66962880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

2 خودروی دردسرسازِ سایپا/ طرح جایگزینی برای محصولاتی که تولیدشان متوقف شد+ جدول

پارس خودرویی برای دو محصول پیشین خود طرح جایگزینی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

 رنو و برلیانس همچنان برای خودروسازی سایپا دردسر دارند. پارس خودرو شرکت زیر مجموعه سایپا در جدیدترین طرح جایگزینی خود به متقاضیان انواع رنو و برلیانس که خودروی خود تحویل نگرفته اند پیشنهاد داد بسته به نوع خودرو تعدادی کوییک واگذار کند.

پارس خودرویی‌ها در دوران پیش تحریم مشغول مونتاژی محصولات رنو و برایانس بودند اما خودروساز فرانسوی و چینی با بازگشت تحریم ها به ناگاه بازار خودروی ایران را ترک کردند. 

قطع همکاری شرکای فرانسوی و چینی خودروسازی سایپا در شرایطی بود که شرکت زیر مجموعه این خودروساز بابت واگذاری انواع رنو و برلیانس به مشتریان خود تعهداتی داشت.

مدیران وقت این خودروساز تا جایی که امکان داشت و قطعات این خودروها را در اختیار داشتند نسبت به تحویل تعهدات خود اقدام کردند اما با توجه به بیشتر بودن تعهدات از قطعات موجود بخشی از تقاضا برای محصولات برندهای رنو و برلیانس از سوی پارس خودرو بدون پاسخ ماند.

سایپایی ها در سال های ۹۷ و همچنین ۹۸ طرح های متنوعی را برای جایگزینی محصولات شرکای فرانسوی و چینی خود به مشتریانی که برای این خودروها نام نویسی کرده بودند، پیشنهاد دادند. 

به نظر می رسید با توجه به تعداد دفعاتی که طرح های جایگزینی به پیش خریدکنندگان انواع و رنو و برلیانس پیشنهاد شده، تمام متقاضیان این محصولات تعیین تکلیف شده اند اما با توجه به طرح جدید جایگزینی که از سوی پارس خودرو اعلام شده است، مشخص شد که هنوز سریال دردسر بازگشت تحریم ها و قطع همکاری خودروسازان بین اامللی با خودروسازان داخلی ادامه دار است.

به نظر می رسد با توجه به بررسی وضعیت تعهداتی دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو، آبی های جاده مخصوص توانسته اند به تمام تعهدات خود در قبال مشتریانی که در دوران پیش از بازگشت تحریم ها برای محصولات مونتاژی این خودروساز نام نویسی کرده، عمل کنند. بنابراین آبی های جاده مخصوص تعهد معوقی بابت محصولات شرکای جهانی خود به مشتریان ندارند.

جزئیات طرح تبدیل حواله‌های ساندرو و برلیانس به کوییک+ جدول

جزئیات طرح تبدیل حواله‌های ساندرو و برلیانس به کوییک+ جدول

 

 

نظر شما