شناسهٔ خبر: 66962836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تفکر اصلاح‌طلبی، بند نافش به صندوق رای گره خورده است

عرب‌سرخی به پرسش اینکه «اصلاح‌طلبان قرار است چکار کنند!» توضیح می‌دهد: آن‌ها در پی مشارکت در انتخابات هستند، اما باید بتوانند نامزد مطلوب خودشان را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فیض‌الله عرب‌سرخی که زمانی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران بود، در گفتگویی با رسانه‌ها، به تحلیل شرایط موجود، احزاب و کاندیداها پرداخته است.

در ادامه چکیده‌ای از نکات مهم گفتگوی عرب سرخی با رویداد۲۴ را می‌خوانید:

** با توجه به قصد اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات، فیض‌الله عرب‌سرخی در تشریح این جریان گفت: تفکر اصلاح‌طلبی، بند نافش به صندوق رای گره خورده است. جریان برانداز که طبیعتا با صندوق رای کاری ندارد، اما اصلاح‌طلبی می‌گوید از طریق پارلمان، و مجاری تصمیم‌گیری، سیستم را اصلاح کنیم. اساسا وقتی می‌گوید در انتخابات شرکت نمی‌کنم، یعنی هیچ راهی برایش باقی نمانده است. نه اینکه یک گزینه دیگر برایش باشد.

** عرب‌سرخی به پرسش اینکه «اصلاح‌طلبان قرار است چکار کنند!» توضیح می‌دهد: آن‌ها در پی مشارکت در انتخابات هستند، اما باید بتوانند نامزد مطلوب خودشان را داشته باشند، باید به حرف‌هایی که می‌زنند امکان عمل داشته باشند تا بتوانند جامعه را اقناع کنند. به عنوان فردی که همراه و همدل اصلاح‌طلبان هستم، ایده شخصی من این است که مشارکت مشروط در انتخابات داشته باشیم، مشروط به تامین شرایط حداقلی. اینکه حداقل یک کاندیدای کاملا اصلاح‌طلب با برنامه حداقلی داشته باشیم.

** عرب‌سرخی به حواشی انتخاباتی مربوط به محمد خاتمی نیز می‌پردازد: در فایل صوتی که از او منتشر شد، می‌گوید که مردم همواره در کنار ما بودند و به ما رای دادند، الان ناراضی هستند و ما در کنارشان قرار می‌گیریم. نگاه به مردم به عنوان صاحبان حق است. مردم حق دارند حتی گزینه خوب را انتخاب نکنند. کسی حق تحمیل فرد یا موضوعی را به مردم ندارد، ما نهایتا به مردم توضیح می‌دهیم. اگر مردم قانع شدند رای می‌دهند. سرمایه اجتماعی را برای این می‌خواهیم که با آن کاری انجام دهیم، وقتی بگوییم اقدامی نمی‌کنیم پس این سرمایه را برای چه می‌خواهیم؟

نظر شما