شناسهٔ خبر: 66962821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد:

امام خمینی(ره) به دنبال تحقق احکام‌الله و عدالت اجتماعی بودند

حجت‌الاسلام و المسلمین عرب‌انصاری با بیان اینکه از رموز موفقیت انقلاب شناخت امام(ره) از امت و اعتماد کامل به آنها از یکسو و شناخت درست امت از امام راحل از سوی دیگر بود، گفت: امام راحل با ترسیم اهداف انقلاب اسلامی به دنبال تحقق احکام الله و برپایی عدالت اجتماعی در جامعه بودند تا مردم در محیطی امن سازندگی فردی و رشد داشته باشند. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب انصاری، رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری، رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد، صبح امروز، شنبه 12 خرداد، در نشست تشریح برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم در مسیر بزرگترین نقطه عطف انقلاب و رویدادی که توسط بنیانگدار کبیر انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد اتفاق افتاد، قدمی برداریم، گفت: حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه را تسلیت عرض می‌کنم. این حادثه بسیار تلخ و غافلگیرانه بود. 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به غم از دست دادن تعدادی از خدمتگزاران صدیق و پرتلاش و در راس آنها خادم‌الرضا و خادم ملت، شهید آیت‌الله رییسی، افزود: این ضایعه قلب رهبری و ملت را متأثر کرد. 

حجت‌الاسلام عرب انصاری بیان کرد: در آستانه آزمون دیگری هستیم و ملت ایران در انتخابات پیش رو مسئولیت خطیری دارد. با بصیرتی که از ملت ایران سراغ داریم، می‌توانیم از این آزمون سربلند بیرون آییم تا رئیس‌جمهور بعدی با رأی اکثریت ملت عهده‌دار مسئولیت شود.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد، تصریح کرد: راه روشن شهدای خدمت در مسیر تعالی و رشد تا فتح قله‌ها ادامه پیدا می‌کند. اینک در آستانه شصت و یکمین سالروز قیام ۱۵ خرداد و سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) هستیم. امام خمینی(ره) شخصا قیام لله کردند و علیه سلطنت مستبد طاغوتی و رژیم سفاک اسرائیل و علیه امریکا روشنگری کردند. 

وی ادامه داد: امام راحل با ترسیم اهداف انقلاب اسلامی به دنبال تحقق احکام الله بودند و می‌خواستند احکام الهی و فقه اسلامی بر جامعه حاکم شود. امام راحل به دنبال این بودند که عدالت اجتماعی در جامعه جای ظلم و بی‌عدالتی را بگیرد و مردم در محیطی امن سازندگی فردی و رشد داشته باشند. 

حجت‌الاسلام عرب انصاری گفت: امام راحل از جمله رهبرانی است که شناخت عمیق نسبت به امت خود و اعتقاد کاملی به ملت داشتند و به همین دلیل پاسخ مثبتی از ملت و طبقات مختلف اجتماعی و اصناف مختلف چون حوزه‌های علمیه، کارگران، کارمندان و ... دریافت کردند.

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد بیان کرد: از رموز موفقیت انقلاب شناخت امام(ره) از امت و اعتماد کامل به آنها از یکسو و شناخت درست امت از امام راحل از سوی دیگر بود که باعث شد به امام (ره) لبیک گفته و ایشان را در مسیر پیروزی انقلاب همراهی کنند. 

حجت‌الاسلام عرب انصاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، تأکید کرد: در صبحگاه ۱۵ خرداد که امام راحل را در بیتشان دستگیر کردند و خبر به مردم رسید، قیام مردم قم و ورامین و سایر شهرها چون تبریز و اصفهان انجام شد که تعدادی به شهادت رسیدند.

وی افزود: امسال با حضور در گلزار شهدا در محله مسگرآباد مراسم یادبود از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود. امسال یکی از یاران قدیمی انقلاب؛ آقای عبدخدایی در این مراسم خاطره گویی خواهند کرد.  

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری بیان کرد: هم امام(ره)، هم شهدا و هم مردم در سال 1342 شروع خوبی علیه طاغوت و حمایت از رهبر عزیز انقلاب داشتند. هرسال هم برنامه ۱۵ خرداد در سراسر ایران بزرگ داشته می‌شود و هرساله برنامه تعظیم این شهدا برگزار می‌شود.  

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور درباره جزئیات مراسم سالروز ارتحال امام(ره) در 14 خرداد، گفت: این مراسم از ساعت ۸ صبح روز 14 خرداد در حرم امام راحل شروع می‌شود و از محضر پرفیض مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شویم. در این برنامه تعداد زیادی از مردم خداجو و دلداده بنیانگذار انقلاب در حرم امام خمینی حضور دارند و در سراسر استان‌ها، از جمله در مساجد، مصلاها و تکایا این برنامه برگزار می‌شود. معمولا در مساجد، بقاع متبرکه و آستان‌های مقدس در مشهدالرضا، قم، شیراز و شهرری برنامه جامع دارند. 

وی افزود: همچنین شب شعرها و میزگردها با موضوع بررسی آرای امام راحل و وبینارهای تبلیغی و اجرای سرود با حضور دهه هشتادی و نودی و هنرمندان و ورزشکاران و اصناف برگزار می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد تاکید کرد: در صبح و عصر روز ۱۵ خرداد نیز برنامه‌های زیادی در مراکز عمومی اعم از مصلا، تکایا، مساجد جامع و مرقد شهدای گمنام برای گرامیبداشت یاد امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد برگزار می‌شود. در کنار این مراسم به صورت همزمان مراسم تکریم شهدای خدمت نیز برگزار خواهد شد. 

وی اظهار کرد: بعد از برنامه عاشورا که همگانی و عمومی است شاید بتوان گفت دومین برنامه‌ای که اینگونه جامعیت دارد برنامه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد است. 

حجت‌الاسلام عرب انصاری بیان کرد: همچنین برنامه‌هایی نیز در حسینیه جماران و زادگاه امام در خمینی(ره) و در محل سکونت ایشان در قم، نجف و نوفل لوشاتو برگزار می‌شود. در کنار مراسم عمومی، اعزام مبلغ را به سراسر کشور داریم. سخنرانان‌ این مراسم‌ مشخص شده و هماهنگی‌ها انجام شده است. بخشی از برنامه‌های این ایام توسط حرم حضرت امام خمینی(ره) با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. در تهران تمام دستگاه‌های اجرایی، تبلیغی، امنیتی، انتظامی و خدماتی دست به دست هم داده تا برنامه‌های مناسبی را برای مردم برگزار کنند. 

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های این ایام، گفت: برنامه‌ها در دو بخش است: اول برنامه‌های تبیینی پیرامون افکار، آرا و اندیشه‌های حضرت امام(ره) که در ایران، کشورهای منطقه و دنیا دنبال‌کننده دارد و بسیاری از آزادی‌خواهان و روشنفکران دنیا به آن تمایل دارند.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری اظهار کرد: امام خمینی(ره) نسبت به اهم مسائل جهان معاصر چون مردم بی‌دفاع فلسطین صاحب نظر و دارای آرای روشنی هستند. امام خمینی(ره) از ابتدا نسبت به رژیم سفاک صهیونیستی نظر روشنی داشتتد. ایشان با تشکیل جامعه اخلاقی و توحیدی به دنبال مبارزه با ظلم و استکبار و گسترش عدالت بودند. 

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در پایان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) در جایی شناخته نمی‌شود، گفت: مهر تأیید انقلاب با نام ایشان است و برای این مسئله باید همواره نام امام راحل را زنده نگه داریم. چون زنده نگهداشتن انقلاب منوط به زنده نگداشتن یاد شهدا و امام شهدا است. امام راحل یک شخص و فرد نبود بلکه ایشان یک مکتب و راه و مسیری به فلاح و رستگاری بود‌ بنابراین مکلفیم با استفاده از این اقدامات و فرصت ادامه راه را به بهترین نحو ترسیم کنیم.

انتهای پیام

نظر شما