شناسهٔ خبر: 66961804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

امروز پزشکیان، حقانیان و زاکانی ثبت‌نام کردند/ فتاح انصراف داد

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم | تاکنون چه افرادی نامزد شده اند؟ + فیلم

خبرگزاری ایرنا

سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت هشت صبح در ستاد انتخابات کشور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

زنگ سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز به صدا درآمد.

با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت‌نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

زهره الهیان وارد وزارت کشور شد

زهره الهیان، نماینده ادوار مجلس برای ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

۱۶:۴۷ فدا حسین مالکی به ستاد انتخابات کشور آمد

فداحسین مالکی نماینده زاهدان در مجلس برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

۱۶:۲۸ میرتاج الدینی وارد ستاد انتخابات کشور شد

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج الدینی نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت نام دهمرده

حبیب‌الله دهمرده نماینده ادوار سیستان و بلوچستان نیز عصر امروز برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور رفت.

دهمرده پس از ثبت نام در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هیچ حزب و گروهی ندارم و همه عمر درس خواندم و درس دادم. جان کندن، سخت کوشی و هم نشینی با فرهیختگان وجه تمایز من است.برای مردان بزرگ بن بست وجود ندارد یا راهی خواهند ساخت یا راهی خواهند یافت.

نماینده ادوار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: حرف زدن و وعده دادن آسان و وفای به عهد دشوار است؛ خودم و دیگران را به مقایسه سوابق و رفتار دعوت میکنم. نهاد ریاست جمهوری باید مرکز تجمع ایران دوستان برای ساختن ایرانی آزاد و آباد باشد.

۱۵:۲۲ زاکانی با «دولت خدمت در راه جمهور» آمد

۱۳:۱۲ اسلامی: امروز ۱۴ نفر مراجعه کردند/ ۳ نفر ثبت‌نام قطعی کردند

۱۱:۲۴ فتاح از حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۳ انصراف داد

پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که همه خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور منتظرش بودند، از حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انصراف داد.

وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که (حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم.)

۱۱.۱۶ وحید حقانیان: با تصمیم شخصی ثبت‌نام کردم

در جریان ثبت نام وحید حقانیان در ستاد انتخابات کشور برق قطع شد و ستاد انتخابات برای لحظاتی در خاموشی فرورفت و روند ثبت نام کُند شد، در ادامه حقانیان برای سخنرانی در جمع خبرنگاران پشت تریبون حاضر شد اما باز هم برای لحظاتی برق قطع شد، در ادامه سخنرانی حقانیان صدا میکروفن ها قطع شد و بُمب خبری حضور حقانیان در وزارت کشور بمب صوتی از کار در آمد.

<div id="video-display-embed-code_1344180" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/911706/1344180?width=800&height=300"></script></div>

۱۱.۱۰ پزشکیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد 

مسعود پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همراه دخترش در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

۱۰:۳۱ احمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی از جمله چهره‌هایی بودند که روز گذشته و در دومین روز ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام قطعی کردند.

روز اول ثبت‌نام داوطلبان نامزد‌های ریاست جمهوری، سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام قطعی کردند.

مطابق قانون انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باید در خرداد سال ۱۴۰۴ و بعد از پایان دوره چهارساله دولت سیزدهم برگزار می‌شد، که به‌علت سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش، زودتر از موعد برگزار می‌شود.

طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏‌جمهور و یا در موردی که‏ مدت‏ ریاست‏‌جمهوری پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی را برعهده‏ می‌گیرد و شورایی متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏‌جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ ۵۰ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود.

بر این اساس رهبر انقلاب اسلامی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه «محمد مخبر» معاون رئیس‌جمهور را بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، به‌عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند.

با تصویب رؤسای قوای مقننه و قضائیه و سرپرست قوه مجریه، و نیز تأیید شورای نگهبان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما