شناسهٔ خبر: 66961368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر‌کل کانون گیلان : رخداد‌های خرداد در «اندوه آفتاب» روایت‌می‌شود

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری آیین‌های سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد این مجموعه با عنوان «اندوه آفتاب» خبرداد. مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری آیین‌های سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد این مجموعه با عنوان «اندوه آفتاب» خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید‌جلیل میرعظیمی با اعلام این خبرگفت: تبیین اندیشه‌های بلند  امام راحل(ره) و آشنا‌سازی  هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با میراث ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در قالب شیوه‌های هدف‌مند و آموزش‌های غیر‌مستقیم، از اهداف برگزاری آیین‌های گرامی‌داشت سی‌و‌پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و یوم‌الله 15 خرداد به‌شمار‌می‌رود.

 مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درهمین‌حال، به گستره اجرای ویژه‌برنامه‌های کانون  با عنوان«اندوه آفتاب» اشاره و اظهار‌کرد: این آیین‌ها  از سوی همکاران ستادی و مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز سیار شهری و روستایی و بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی  این مجموعه در سراسر استان برگزار‌می‌شود.

سید جلیل‌میرعظیمی در ادامه به اهم برنامه‌ها پرداخت و افزود: فضا‌سازی مناسب در ستاد و مراکز فرهنگی هنری، برگزاری مسابقه‌کتاب‌خوانی«راه‌روشن» با بهره‌گیری از وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام‌خمینی(ره)، برپایی نمایشگاه کتاب، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با همراهی خبرنگاران نوجوان و کانون‌یاران، از جمله برنامه‌های این ایام‌است.

مدیر‌کل کانون استان گیلان هم‌چنین، به برگزاری صبح‌شعر«اندوه واژه»، برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی«روایت کوچ خورشید» برگزاری ‌مسابقه‌‌ نقاشی «به‌رنگ‌سوگ»، اجرای مسابقه خوش‌نویسی«مشق‌یار» و برگزاری پویش عکاسی«در فراق خورشید» اشاره و معرفی شخصیت‌شهید، سید‌یونس رودباری، اولین شهید قیام خونین پانزده خرداد 1342 در قالب ویژه‌برنامه«اولین چراغ، اولین شهید» را از دیگر برنامه‌ها عنوان‌کرد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان  در پایان با خاطر‌نشان‌ کانون برای همراه‌سازی دستگاه‌ها و فعالان تربیتی حوزه کودک و نوجوان در برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های سی‌و‌پنجمین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 گفت: ایجاد ارتباط میان‌نسلی و تبیین اندیشه‌های امام راحل(ره) برای آینده‌سازان نیاز‌مند هم‌گرایی است و از همراهی با تمامی نقش‌آفرینان در این حوزه استقبال‌می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما